اقتصادی

حرکت معکوس انس جهانی و دلار

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا در رابطه با آخرین وضعیت قیمت سکه و طلا به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت جهانی طلا پس از اینکه از نقطه اوجی که در اوایل جنگ خاورمیانه داشت فاصله گرفت، تحلیل گران اعتقاد داشتند قیمت جهانی طلا و نفت گران خواهد شد قیمت طلا به بالای ۲۰۰۰ دلار رفت اما پس از مدتی سیر نزولی پیدا کرد و در ابتدای این هفته به ۱۹۳۸ دلار رسید.

وی اضافه کرد: این قیمت با یکی دو دلار با نوسان در هفته در بود تا روز گذشته که به یکباره قیمت انس ۳۳ دلار افزایش یافت و به ۱۹۷۳ دلار رسید.

کشتی آرای با بیان اینکه این افزایش می تواند باعث صعود قیمت طلا و سکه شود، اظهار داشت: این در حالی است که در طول هفته یک ثبات قیمتی داشتیم باتوجه به اینکه قیمت ارز ثبات مانده بود. افزایش قیمت انس جهانی با کاهش نرخ ارز باعث شد بازار طلا و سکه نوسان جزئی افزایشی داشته باشد.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: در روز گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۲۰ هزار تومان افزایش یافت قیمت انواع سکه تغییری نکرد افزایش انس با کاهش نرخ ارز همدیگر را پوشش دادند که باعث شد تغییرات محسوسی در بازار نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در مجموع در سه هفته اخیر با نوسانات معمول انس جهانی و نرخ ارز، قیمت سکه و طلا در سطوح فعلی باقی مانده است .

کشتی آرای وضعیت بازار را مناسب عنوان کرد و گفت: با توجه به کم نوسان بودن قیمت‌ها، هیجانات و جاذبه‌های کاذب خرید طلا که در چنین مواقعی ایجاد می شود این روزها نیست، قیمت طلا واقعی است حباب ندارد بر اساس دو شاخص اصلی انس جهانی و ارز محاسبه می شود.

این فعال بازار طلا در باره قیمت سکه مم اظهار داشت: قیمت سکه با توجه به اینکه میزان عرضه آن محدود است و باید بانک مرکزی عرضه را افزایش دهد اما به نظر می رسد برنامه ای در این زمینه ندارد حباب دارد. در یک هفته اخیر حباب با نوسان ۱۰۰ هزار تومانی همراه بوده که با توجه به ثبات بازار است.

وی در پایان گفت: پیش بینی می شود با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد و سیاسی جهانی هفته آینده نیز همین قیمت ها را در بازار داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا