مسکن

متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران به بیش از ۲۹میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید

بر اساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی شهر تهران در خرداد با رشد ۳ درصدی نسبت به ماه گذشته به بیش از ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که در دو ماه نخست امسال قیمت مسکن کاهش یافته بود و از ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان در پایان سال گذشته به ۲۸ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان در اردیبهشت سال جاری رسیده بود.

منطقه ۲۲ با ۱۲.۱ درصد، بیش‌ترین افزایش قیمت و منطقه ۱۳ با ۶.۹۵ درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را در خرداد تجربه کردند. با وجود افزایش قیمت، حجم معاملات در خرداد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش ۵۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

توزیع معاملات انجام شده نشان می‌دهد که منطقه ۵ با سهم ۱۳.۹ درصدی از کل معاملات بیش‌ترین اقبال را از سوی خریداران داشته‌است. همچنین واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی به ازای هر مترمربع با ۱۸.۶ درصد، بیش‌ترین سهم را از معاملات خرداد داشته‌است. همچنین واحدهای مسکونی ۶۰ تا ۷۰ مترمربع، بیش‌ترین تقاضا را داشته و ۱۴.۸ درصد کل معاملات را به خود اختصاص داده‌است.

از سوی دیگر واحدهای مسکونی در بازه قیمتی ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان با ۲۰.۲ درصد بیش‌ترین سهم از معاملات را داشته‌است.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران نشان می‌دهد که در خرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳۳.۹ درصد افزایش یافته‌است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا