اقتصادی

تورم سالانه کالاهای صادراتی در فصل زمستان به ۱۷۲.۲درصد رسید

 براساس اعلام مرکز آمار تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در فصل زمستان ٩٩ نسبت به فصل قبل، ۳۳.۰ درصد (با کاهش ۹.۶واحد درصدی نسبت به تورم پاییز) و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۲۲۹.۸ درصد افزایش داشته‌است که نسبت به همین شاخص در پاییز ۲۰.۸ واحد درصد زیاد شده است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌های دلاری نیز در فصل زمستان نسبت به فصل قبل، ۷.۲ درصد (با افزایش ۶.۲واحد درصدی نسبت به تورم پاییز) و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷.۸ درصد افزایش داشته‌است که نسبت به همین شاخص در پاییز ۲.۸واحد درصد زیاد شده است.

کمترین نرخ تورم فصلی در بخش ریالی مربوط به گروه «اشیاء هنرى، اشیاء کلکسیون یا عتیقه» با صفر درصد بوده‌است. کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش ریالی مربوط به گروه « حیوانات زنده و محصـولات حیـوانی» (۷۶.۶ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «ماشین آلات و وسایل مکانیکى؛ ادوات برقى؛ اجزاء و قطعات آنها و …» (۶۶۵.۷ درصد) است.

کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه « مواد پلاستیکى و اشیاء ساخته شده از این مواد و …» (۶۱ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه « ماشین آلات و وسایل مکانیکی، ادوات برقی و …́» (۶۱۹.۴ درصد) است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا