ارز دیجیتال

بازگشت پرقدرت قیمت سولانا

سه‌شنبه اول تیرماه بازار رمزارزها با ریزش شدیدی همراه شد. بعد از آن سولانا توانست در بازگشت قیمت بهتر از بیت کوین و اتریوم عمل کند. SOL چهاردهمین ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار ، بعد از رسیدن به قیمت ۲۰.۱۴ دلار در روز سه‌شنبه بیش از ۵۵٪ افزایش قیمت را تجربه کرد.

جفت ارز معاملاتی SOL/USD با ۵۵.۱۰٪ رشد به قیمت ۳۱.۵۸ دلار رسید. بر اساس اطلاعات سایت Coinmarketcap قیمت سولانا در زمان نگارش این خبر برابر ۳۲.۶۰ دلار است. حرکت صعودی سولانا پس از ریزش شدید قیمت در پی اعلام ممنوعیت مبادلات رمزارزها در چین اتفاق افتاد.

سولانا در میان رمزارزهایی برتری جای داشت که در این هفته ریزش قابل توجهی را تجربه کردند. بازار معاملاتی SOL/USD در روز دوشنبه با قیمت ۳۵.۲۲ دلار باز شد و پس از آن ۴۲٪ کاهش یافت. قیمت بیت کوین در همین بازه زمانی ۱۹.۰۷٪ و قیمت اتریوم به میزان ۲۴.۷۵٪ کاهش یافت.

با این حال تمام رمزارزهای برتر بعد از گذشت ۴۸ ساعت روند صعودی را در پیش گرفتند. بیت کوین با ۱۷.۹۲٪ افزایش هم‌اکنون به قیمت ۳۴،۰۱۳ دلار معامله می‌شود. اتریوم بزرگ‌ترین آلتکوین بازار نیز با ۱۷.۲۳٪ افزایش به قیمت ۲۰۳۳ دلار خرید و فروش می‌شود. البته بازگشت قیمت این دو رمزارز برتر بسیار کمتر از سولانا بوده است.

همانطور که مشخص است سولانا کاتالیست‌های بیشتری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه داشته است که در اینجا به توضیح ۳ مورد آنها می‌پردازیم.

ارتباط با داده‌های سازمانی

افزایش قیمت SOL در سه‌شنبه و چهارشنبه با اعلام خبر تیم شبکه Pyth همراه شد. Pyth شبکه غیرمتمرکز توزیع داده بازارهای مالی است. این شبکه اعلام کرد که با شرکت LMAX Digital به عنوان تامین‌کننده داده‌های خود همکاری می‌کند.

در واقع Pyth یک شبکه‌ای است که بر روی شبکه اصلی سولانا اجرا شده است. سولانا به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند که بدون نیاز به طراحی برای برطرف کردن مشکلات عملکردی، برنامه‌های غیر متمرکز خود را ایجاد کنند.

SOL توکن بومی اکوسیستم سولانا است. کاربران می‌توانند توکن‌های SOL را مستقیما در شبکه سپرده‌گذاری کنند و یا آن را به ولیدیتورهای فعال واگذار کنند تا این کار را انجام دهد و در ازای آن پاداش کسب کنند. البته این ویژگی با راه‌اندازی کامل شبکه اصلی سولانا اجرا خواهد شد. علاوه بر آن کاربرد دیگر توکن SOL پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و قراردادهای هوشمند است.

شبکه Pyth به دنبال همکاری با LMAX اطلاعات و داده‌های صرافی‌های خارجی را روی بلاکچین سولانا وارد می‌کند. پس از آن این اوراکل داده‌های سازمان‌ها را به پروژه‌های مالی غیر متمرکز ارسال می‌کند.

سرمایه‌گذاری استراتژیک

تیم سولانا تاکنون با فروش توکن SOL خود حدود ۲۶ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. سولانا در هفته گذشته حدود ۳ میلیون دلار برای پلتفرم جمع‌آوری داده PARISIQ جذب سرمایه کرد. به نقل از آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) همکاری با PARISIQ کار پروژه‌های این شبکه را راحت‌تر می‌کند.

اخبار منتشر شده در خصوص جذب سرمایه ۴۵۰ میلیون دلاری سولانا برای توسعه شبکه رقیب اتریوم ممکن است در این روند صعودی تاثیرگذار بوده باشد. با این حال تیم توسعه Solana تاکنون این خبر را تایید نکرده‌ است.

در زمان اعلام خبر همکاری PARISIQ در ۱۶ ژوئن سولانا نوسان قیمت چندانی نداشت. اما با اعلام خبر تحریم بانک‌های چینی این ثبات شکسته شد. به نظر می‌رسد ریزش اخیر قیمت SOL از ترس شک و عدم قطعیت (FUD) بود. اما تنها با استناد به این همکاری بلاکچین سولانا به قدرت بازگشت.

در ماه می سولانا با همکاری MATH Global میزان ۲۰ میلیون دلار را به توسعه پروژه‌ها روی شبکه خود اختصاص داد. همچنین ۶۰ میلیون به توسعه‌ پروژه‌های این شبکه در روسیه، برزیل، هند و اوکراین اختصاص داده شد.

تشکیل الگو کف سه قلو

روند نزولی اخیر سولانا باعث ایجاد الگو کف سه قلو شد. مستطیل زرد در تصویر زیر نشان می‌دهد قیمت در اولین ریزش در این ناحیه حمایت شده است. بار دوم خط حمایت مشخص شده با رنگ قرمز در محدوده قیمت ۲۴.۵۶ دلار و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (نمودار زرد رنگ) باعث شدند روند نزولی ادامه پیدا نکند.

شاخص قدرت نسبی بازار SOL/USD نیز بالاتر از عدد ۳۰ قرار گرفته بود. تریدرها عدد کمتر از آن را نشانه‌ای برای ورود به بازار می‌دانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا