اقتصادی

افزایش ۰.۷درصدی تورم نقطه به نقطه در خرداد ماه

براساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم نقطه به نقطه خردادماه به ۴۷.۶ درصد رسیده است که در مقایسه با ماه قبل ۰.۷ درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری۴۶.۹ درصد ثبت شده که نسبت به ماه قبل۰.۸ واحد درصد افزایش داشته است.  همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۵۱.۵ درصد بوده که نسبت به ماه قبل۰.۵ واحد درصد رشد داشته است.

 نرخ تورم ماهانه خرداد به ۲.۵ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۸ واحد درصد افزایش داشته است.  تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ۲.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل۱.۸ واحد درصد افزایش داشته است و همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی نیز۲.۶ درصد بوده که نسبت به ماه قبل۱.۹ درصد افزایش داشته است.

تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب۳.۲ درصد و۲.۲ درصد بوده است. همچنین نرخ تورم سالانه خردادماه برای خانوارهای کشور به ۴۳ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل،۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب۴۲.۵ درصد و۴۵.۶ درصد ثبت شده است که به ترتیب۲ و۲.۴ درصد افزایش داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا