بازارهای خارجی

آمریکا: واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال می‌کند

 «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: ایالات متحده در حال آماده کردن تحریم‌های بیشتری علیه روسیه به خاطر مسموم کردن «آلکسی ناوالنی» رهبر مخالفان است.

بر اساس این گزارش، «باب مِنِندِز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیش از این از کاخ سفید خواسته بود تا تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو به خاطر مسموم کردن ناوالنی اعمال کند. چند سناتور دیگر آمریکایی نیز درخواست مشابهی را از کاخ سفید مطرح کرده‌اند.

سالیوان در این باره گفت: تصور می‌کنم این مسئله بسیار مهم است که بینندگان شما بدانند که ما روسیه را به خاطر مسموم کردن ناوالنی تحریم کرده‌ایم. ما با متحدان اروپایی‌مان یک تلاش مشترک را آغاز کرده‌ایم تا هزینه‌هایی را به روسیه اعمال و تحمیل کنیم؛ به خاطر استفاده از عامل شیمیایی علیه یکی از شهروندان خودش در خاک روسیه. ما در حال آماده کردن بسته تحریمی دیگر علیه روسیه هستیم.

وی افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یک فرمان اجرایی را امضا کرده است که به من قدرت و اختیارات بیشتری برای اعمال مجازات شدیدتر علیه روسیه می‌دهد.

دولت بایدن پیش از این تحریم‌هایی را علیه فعالیت‌های روسیه اعمال کرده است؛ از جمله تحریم‌های مرتبط با حملات هکری «سولار ویندز»، دخالت در انتخابات و شرکت‌هایی که در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ مشارکت دارند.

در ماه مارس نیز آمریکا به کشورهای گروه ۷ پیوست که تحریم‌هایی را به خاطر مسمومیت و زندانی شدن ناوالنی علیه روسیه اعمال کردند.

جامعه اطلاعاتی امریکا به این جمع‌بندی رسیده است که مأموران سرویس امنیت داخلی روسیه حمله شیمیایی را با عامل اعصاب علیه ناوالنی انجام داده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا