بازارهای داخلی

حماسه ۲۸خرداد ایران پیام مهمی برای دنیا داشت

سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور منتخب مردم ایران عصر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: حماسه ملت بزرگ ایران در ۲۸ خرداد ماه امسال به دنبال حماسه‌هایی بود که مردم خلق کردند و جلوه‌ای از حضور با اراده مردم بود. این حضور پیام مهمی برای جهانیان داشت.

رییسی گفت: حضور مردم علیرغم شرایط کرونایی و دشمنی‌های بسیار و ایجاد جنگ روانی از طرف دشمنان ملت ایران انجام گرفت.

وی افزود: حضور مردم ایران که ساعت ها پای صندوق های رأی قرار داشتند، علیرغم برخی گله‌مندی‌های اقتصادی بود.

رییس‌جمهور منتخب ملت ایران گفت: با توکل به خدا و اعتماد به داشته های بسیار مردم ایران و نیروی انسانی متراکم و جوانان غیور کشور و با ذخایر ارزشمندی که کشور از آن برخوردار است، وضعیت و شرایط به نفع مردم تغییر خواهد کرد.

 برنامه توسعه هفتم را با همکاری مجمع تشخیص و مجلس دنبال می‌کنیم

وی افزود: باید نظام اداری سالم و کارآمد و قانونمندی توسط نیروهای انقلابی و فسادستیز شکل گیرد. در ۴۰ سال اخیر شاهد تلاش‌های زیادی در کشور بوده‌ایم و در برخی حوزه‌ها به جایگاه عالی و قله‌هایی دست یافتیم اما اما علیرغم زحمات همه دولت‌ها در برخی حوزه‌ها بدلیل کم‌توجهی‌ها و سوءمدیریت‌ها و عدم توجه به داشته‌های داخلی عقب‌ماندگی‌هایی داشته‌ایم.

رییسی ادامه داد: محور تحول برای ما اجرای عدالت در بستر گام دوم انقلاب اسلامی است. به تمام اسناد بالادستی. برنامه توسعه هفتم را با همکاری مجمع تشخیص و مجلس دنبال می‌کنیم. امیدواریم اقدامات ما در جهت بهبود شرایط از زندگی مردم گره‌گشایی کند و امید و اعتماد را به مردم بازگرداند تا احساس همگان این باشد که دولت، دولت امیدآفرین و اعتمادساز است.

دولت مختص جناح خاصی نخواهد بود 

 وی گفت: دولت مختص جناح خاصی نخواهد بود و همه وطن‌دوستان و دغدغه‌مندان کشور و انقلاب و معیشت مردم در سراسر کشور همکاران ما خواهند بود.

 وضعیت اقتصادی مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم

رییس‌جمهور منتخب گفت: باید بدانند تا امروز فشار حداکثری بر مردم کارساز نشده و باید تجدیدنظر کنند و برگردند. مردم ما نشان داده مقاومت می‌کند. باید بدانند سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود و به برجام هم محدود نخواهد شد. ما تعامل را با همه کشورهای دنیا به عنوان یک اصل تعاملی گسترده و متوازن را در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هر مذاکره‌ای که منافع ملی در آن تضمین شود مورد حمایت ماست اما وضعیت اقتصادی مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم و اجازه نمی‌دهیم مذاکرات فرسایشی شکل بگیرد بلکه هر نشست باید همراه با نتیجه باشد و باید آورده‌ای برای ملت داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا