اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا در روزهای هیجانی بازار

 تا هفته پیش بازار طلا به دلیل ثبات نرخ ارز وضعیت آرامی را سپری می‌کرد و قیمت طلا در محدوده یک میلیون و ۵۰هزار و سکه ۱۰میلیون ۵۰۰هزار تومان قرار داشت اما از اواخر هفته همگام با رشد نرخ ارز، بازار طلا هم پا در مسیر افزایشی گذاشت و تا روز پنجشنبه طلا به گرمی یک میلیون و ۸۰هزار و سکه امامی به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان صعود کرد.

ولی این روند افزایشی در بازار طلا پایدار نبود و از روز شنبه با ورود دلار به مدار نزولی، قیمت طلا و سکه هم کاهش یافت و این روند تا امروز ادامه داشته تا جاییکه طلا حدود ۶۰هزار و سکه ۶۰۰هزار تومان ارزان شده است.

اگرچه برخی تصور می‌کنند که افت قیمت دلار و طلا ناشی از انتخابات ریاست جمهوری بوده اما رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با رد تاثیر این موضوع بر روند نزولی بازار‌، دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه را افت چشمگیر اونس جهانی و همچنین پایین آمدن قیمت دلار به کانال ۲۳هزار تومان عنوان کرده است.

ابراهیم محمدولی بیان کرد: شاید افت نرخ ارز ناشی از انتخابات بوده باشد، اما این موضوع نقش مستقیمی در کاهش قیمت طلا و سکه نداشته بلکه دلیل اصلی شکسته شدن مقاومت بازار طلا، سقوط ۱۰۰دلاری ارزش اونس جهانی نسبت به هفته گذشته و همچنین کاهش حدود ۷۰۰تومانی قیمت دلار بوده است؛ بنابراین جو روانی انتخابات باعث افت نرخ ارز شد و قیمت طلا و سکه هم از این طریق  تحت تاثیر قرار گرفت.

او ادامه داد: البته امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی ارزش اونس طلا تغییری نکرده و دلار هم نوسان چندانی نداشته، لذا قیمت طلا و سکه هم نسبت به دیروز تقریبا ثابت مانده است.

رییس اتحادیه طلا به وضعیت تقاضا در این شرایط هم اشاره کرد و گفت: از روز گذشته با شروع کاهش قیمت‌ها و نگرانی از ادامه این روند، تعداد فروشندگان افزایش یافته و تا وقتی که ثبات به بازار بازنگردد همچنان شاهد افت معاملات خرید خواهیم بود.

این فعال بازار طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها در روز‌های آینده اظهار کرد: همچنان وضعیت برجام بلاتکلیف است و نمی‌دانیم روند مذاکرات به چه سمتی خواهد رفت، بنابراین تا مشخص شدن این موضوع انتظار نوسان قیمت‌ها را داریم که البته به نظر من چشمگیر نخواهد بود.

قیمت طلا و سکه ۳۰خرداد ۱۴۰۰

محمدولی در پایان با تشریح قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۳۰خرداد ماه اعلام کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه تمام طرح امامی ۱۰میلیون و ۲۲۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۱۰۰هزار تومان است.

رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۵۵۰هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰هزار و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۲۷۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز به چهار میلیون و ۴۲۳هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۲۰هزار تومان رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا