ارز دیجیتال

دلیل ریزش قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها در آخر هفته چه بود؟

پس از آنکه جیمز بولارد رییس بانک فدرال سنت لوییس اعلام کرد ممکن است تا پایان سال نرخ بهره افزایش یابد، قیمت بیت کوین و ارزش سهام‌ها کاهش پیدا کرد.

اظهار نظر جیمز بولارد حتی از سخنان جروم پاول رییس بانک فدرال آمریکا تاثیر بیشتری بر قیمت ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی گذاشتم پاول روز چهارشنبه اعلام کرده بود که افزایش نرخ‌ها در سال ۲۰۲۳ اعمال خواهد شد. صحبت‌های پاول باعث شد تا با قدرت گرفتن دلار آمریکا، فشار فروش در بازارهای مالی افزایش یاد.

نمودار شاخص ارزش دلار آمریکا

داده‌های تریدینگ ویو و کوین‌مارکت کپ پرو نشان می‌دهد که ارزش دلار در حال قدرت گرفتن است. از طرفی فشار فروش بیت کوین باعث ریزش قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار تا محدوده ۳۵,۰۰۰ دلار شده است.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

فشار فروش در تمامی کلاس‌های دارایی نظیر سهام شرکت‌ها و طلا و ارزهای دیجیتال با نظر به این فرضیه که Bitcoin یک دارایی بدون همبستگی به سایر کلاس‌ها است، افزایش یافته است. البته داده‌ها نشان می‌دهد که میزان ارتباط قیمت بیت کوین با طلا و بورس در طول سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

پایان هفته و بسته شدن قیمت‌ها در بازارهای سنتی

بسته شدن قیمت‌ها در بازارهای سنتی در جمعه گذشته یکی از بدترین شرایط خود را از اکتبر ۲۰۲۰ تجربه کرد. شاخص داو جونز با ۵ کندل کاهشی به میزان مجموعا ۳٪ در طول هفته افت پیدا کرد.

بورس نزدک و S&P ۵۰۰ نیز در روز جمعه با ۰.۹۲٪ و ۱.۳۱٪ کاهش بسته شدند. اسناد خزانه ۱۰ ساله (اوراق بهادار قرضی از دولت فدرال آمریکا) در واکنش به افزایش قدرت دلار حدود ۴.۰۴٪ کاهش یافت.

بولارد دلیل اظهار نظرات خود را میزان تورم عنوان کرد و گفت با شروع به کار مجدد مراکز اقتصادی بعد از دوران قرنطینه کویید۱۹، نرخ تورم بیشتر از حد انتظار بالا است. وی در این مورد اذعان داشت:

ما انتظار داریم سال خوبی در پیش باشد. اما امسال سال متفاوتی است، تورم بیشتری نسبت به آنچه که انتظار داشتیم وجود دارد. به نظر من برای مهار فشار تورم ضروری است که ما این رویه را در پیش بگیریم.

بولارد پیش‌بینی کرد که نرخ تورم قبل از آنکه به هدف ۲ درصدی بانک فدرال برسد، در سال جاری به ۳٪ و در سال ۲۰۲۲ به ۲.۵٪ خواهد رسید.

سقوط قیمت آلتکوین‌ها

قیمت آلتکوین‌ها همگتم با قیمت بیت کوین با ریزش مواجه شد. با افزایش نوسان در بازار کریپتو، تریدرها ترجیح داده‌اند که دارایی‌های خود را به صورت استیبل کوین نگهداری کنند.

قیمت اتریوم با ۱۰٪ کاهش در روز گذشته به کف قیمتی ۲۱۳۹ دلار رسید و در زمان نگارش این خبر با قیمت ۲۲۱۴ دلار خرید و فروش می‌شود. قیمت AMP با ۲۲٪ کاهش در روز گذشته به ۰.۰۷۹ دلار رسیده است.

بر اساس داده‌های سایت Coingecko ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال هم‌اکنون برابر ۱.۵۱۷ تریلیون دلار است و سلطه بیت کوین در بازار رمزارزها به ۴۳.۳٪ رسیده است.

قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال را می‌توانید بررسی کنید. کوین صرافی بایننس BNB با ۵.۲۴٪ کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت ۳۳۷.۴۳ دلار در رتبه چهارم رمزارزهای برتر قرار دارد. در رتبه پنجم ارز دیجیتال ADA با ۴.۸۲٪ کاهش در ۲۴ ساعت گذشته و قیمت ۱.۴۲ دلار قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا