سیاسی

اروپا خواستار تداوم تعهد تهران به برجام شد

 در بیانیه‌ای که روز جمعه در سایت سرویس اقدامات خارجی اروپا منتشر شده، آمده است: جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا امروز در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا دیداری با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران داشت. آن‌ها درخصوص راه‌های پیشبرد برنامه جامع اقدام مشترک گفت‌وگو کردند و بر حمایت کامل و مداوم خود از مذاکرات جاری در وین تاکید داشتند.

در ادامه بیانیه نوشته شده است: نماینده عالی به عنوان هماهنگ‌کننده برجام از پیشرفت حاصله در مذاکرات درخصوص بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و چگونگی اجرای کامل و موثر این توافق توسط تمامی طرفین در طی چند هفته گذشته استقبال کرد.

در ادامه بیانیه ذکر شده است: نماینده عالی بر اهمیت بهره‌گیری از فرصت سیاسی تاکید کرد و خاطرنشان کرد که تمامی طرفین باید به منظور رسیدن به مصالحه‌ای که به نفع همگان باشد از خود انعطاف نشان دهند.

در این بیانیه آمده است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران خواستار تداوم تعهد تهران به برجام شده است.

سرویس اقدامات خارجی اروپا در انتهای این بیانیه نوشت که نماینده عالی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ایران همچنین درخصوص مسئله افغانستان گفت‌وگو کردند.

«جوزف بورل» خواستار ادامه تعهد ایران شد
«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک پیام توئیتری با اشاره به دیدار خود با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نوشت: «با ظریف دیدار کردم تا درباره برنامه جامع اقدام مشترک گفتگو کنیم. از پیشرفت حاصل شده طی هفته‌های گذشته استقبال شد، اما تصمیم سخت باقی مانده است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این پیام می‌نویسد: «بهره گیری از فرصت سیاسی مهم است و همه باید انعطاف پذیر باشند. با توجه به انتخابات امروز ریاست جمهوری، من خواستار ادامه تعهد ایران شدم».

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا