بازارهای خارجی

بزرگترین شرکای تجاری آمریکا کدامند؟/ کرونا عامل افزایش سهم تجارت چین و آمریکا

با وجود روی کار آمدن دولت جدید در کاخ سفید، آینده تعرفه‌ کالاهای چینی که در دوران ترامپ وضع شد هنوز نامشخص است. این موانع از سال ۲۰۱۹ تجارت آمریکا با چین را مختل کرده، اما در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، چین باز هم به بزرگترین شریک تجاری آمریکا تبدیل شده است.

گفتنی است که در سال گذشته، تجارت با مکزیک و کانادا کاهش یافت و به چین که در سال ۲۰۲۰ توانایی بیشتری در کنترل کووید-۱۹ داشت، فرصت پیشتازی را داد. در اوج جنگ تجاری، این کشور به عنوان شریک تجاری ایالات متحده، از جایگاه نخست به سوم سقوط کرد.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط اداره آمار ایالات متحده، واردات از چین و صادرات به آن از ۶۶۰میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸، به ۵۶۰میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ کاهش یافت. این رقم در سال ۲۰۲۰ تقریبا ثابت ماند، در حالی که تجارت با مکزیک و کانادا در سایه بیماری همه‌گیر ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

صادرات به چین در سال ۲۰۲۰ به حدود ۱۲۵میلیارد دلار رسید، در حالی که میزان آن در سال ۲۰۱۹، ۸۷میلیارد دلار بود. با این حال، سهم بیشتری به واردات اختصاص داده شده است. در سال ۲۰۲۰، کالاهایی به ارزش ۴۳۵میلیارد دلار از چین وارد شده، در حالی که میزان آن در سال ۲۰۱۹، ۴۵۲میلیادر دلار بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا