ارز دیجیتال

فاصله کم کاردانو با قراردادهای هوشمند؛ راه‌اندازی شبکه آزمایشی آلونزو بلو ۲.۰

شرکت IOHK از شرکت‌های توسعه دهنده بلاکچین کاردانو، در راستای استقرار قراردادهای هوشمند روی این بلاکچین اعلام کرد که شبکه آزمایشی آلونزو بلو ۲.۰ (Alonzo Blue) در بستر بلاکچین کاردانو راه‌اندازی شده است.

روز گذشته شرکت IOHK در توییتر این اقدام را یک موفقیت بزرگ خواند و گفت با اینکه این شبکه آزمایشی فعلا یک کد مقدماتی است، با این حال یک بلاک ساختاری حیاتی به شمار می‌آید. این شبکه یک آپدیت مهم را برای رابط دستوری فراهم آورده است که در آینده اجازه می‌دهد قراردادهای هوشمند روی آن ساخته شود.

راه‌اندازی شبکه آزمایشی Alonzo blue 2.0 آلونزو بلو روی کاردانو

علاوه بر آن، تراکنش‌های هوشمند کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند متاداده‌های تراکنش‌ها را به زنجیره متصل کنند و داده‌های قابل اجرا قراردادها در آنجا ذخیره شود. استخرهای استیکینگ قبل از اجرای این کد ۲۴ ساعت زمان دارند تا نودهای خود را به‌روز رسانی کنند.

آلونزو بلو ۲.۰ چند آپدیت مهم را شامل می‌شود که با اجرای آن قراردادهای هوشمند روی شبکه کاردانو قابل اجرا خواهند بود. توسعه دهندگان با استفاده از آن می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز خود را ایجاد کنند و حوزه امور مالی غیرمتمرکز را به سمت ADA هدایت کنند. در حال حاضر توسعه‌دهندگان با استفاده از قراردادهای هوشمند در شبکه‌هایی مانند اتریوم، بایننس اسمارت چین و سولانا به ساخت برنامه‌های غیر متمرکز مشغول هستند.

هاردفورک آلونزو قسمتی از دوره گوگن بلاکچین کاردانو است. دوره گوگن بعد از فاز شلی اجرا شد که در این دوره، بلاکچین کاردانو به یک شبکه غیر متمرکز تبدیل شد و اعضای آن ولیدیتورهای شبکه شدند.

آلونزو در سه فاز آبی، سفید و بنفش اجرا خواهد شد. هر کدام از این مراحل امکانات جدیدی را اضافه می‌کنند که تمام این دوره ۹۰ روز طول می‌کشد. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی‌ها تا پایان ماه آگوست به پایان برسند. علاوه بر آن این به‌روزرسانی‌ها شامل یک ابزار برای تبدیل توکن‌های ERC-20 از شبکه اتریوم به کاردانو هستند.

اخیرا تعداد کیف پول‌های شبکه کاردانو به یک میلیون آدرس رسیده است. روزانه هزاران آدرس جدید در این شبکه ایجاد می‌شود که نشان می‌دهد کاربران با امید اجرایی شدن قراردادهای هوشمند به این بلاکچین ورود کرده‌اند.

قیمت رمزارز ADA در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱۹۰۰٪ افزایش داشته است. در زمان نگارش این خبر قیمت کاردانو برابر ۱.۵۶ دلار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا