ارز دیجیتال

مایکرواستراتژی قصد فروش ۱ میلیارد دلار سهام دارد؛ خرید بیت کوین بیشتری در راه است

شرکت مایکرواستراتژی ممکن است در حال آماده‌سازی برای خرید بیشتر بیت کوین به ارزش یک میلیارد دلار باشد.

شرکت نرم‌افزارهای مبتنی بر کلود مایکرواستراتژی امروز مدارک مورد نیاز برای فروش عمومی سهام کلاس A از طریق توافقنامه فروش در بازار آزاد را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه داد. این نوع توافقنامه به شرکت مایکرواستراتژی امکان می‌دهد تا بر اساس نیازهای خود، در مقاطع زمانی مختلف به فروش سهام بپردازد.

مایکل سیلور مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی در تاریخ ۱۴ ژوئن در توییتر نوشت:

شرکت مایکرواستراتژی، فروش یک میلیارد دلار از سهام کلاس A خود را به صورت فروش بر اساس شرایط بازار آغاز می‌کند.

مایکرواستراتژی در درخواست خود بیان کرده است:

ما قصد داریم تا از درآمد حاصل از فروش سهام کلاس A خود برای اهداف کلی شرکت نظیر خرید بیت کوین استفاده کنیم.

اگرچه شرکت مایکرواستراتژی به طور قطع نگفته از درآمد فروش سهام خود برای خرید بیت کوین استفاده می‌کند، اما از سال گذشته تاکنون، خرید بیت کوین به خط مشی مایکل سیلور تبدیل شده است. این شرکت اکنون ۹۲,۰۷۹ بیت کوین معادل با ۳.۷ میلیارد دلار در اختیار دارد که بخش عمده‌ای از دارایی‌های این شرکت را شامل می‌شود. هفته گذشته، این شرکت ۵۰۰ میلیون دلار از تعهدات شرکت را فروخت تا بتواند بر دارایی بیت کوین خود بیافزاید.

این استراتژی پرریسک، انتقاداتی را نیز از این شرکت به همراه داشته است و مایکرواستراتژی در بخش “اطلاعیه‌های آینده‌نگرانه” درخواست به کمیسیون SEC به این موضوع پرداخته و به خوبی از آن آگاه است.

مایکرواستراتژی در این خصوص اذعان داشته است:

تمرکز بر دارایی‌های بیت کوین، خطرات موجود در استراتژی خرید بیت کوین را افزایش می‌دهد. ارائه خدمات طبق تعهدات شرکت به مقدار سرمایه نقد چشمگیری نیاز خواهد داشت و ما جریان پول کافی از کسب‌وکار خود نداریم تا تعهدات خود را بپردازیم.

البته تمام شرکت‌ها با خطرات متفاوت مواجه هستند. اما مایکرواستراتژی در کانون ریسک‌های مختلف قرار دارد. از زمان اولین خرید بیت کوین این شرکت به تعداد ۲۱,۴۵۴ کوین با قیمت ۱۱,۶۵۳ دلار تاکنون، قیمت این رمزارز نوسان زیادی داشته است. قیمت بیت کوین ابتدا در ماه آوریل به ۶۳,۴۹۸ دلار رسید و سپس در ماه ژوئن به ۳۳,۵۰۰ دلار سقوط کرد. قیمت بیت کوین اکنون تقریبا ۴۰,۰۰۰ دلار است. این سطح قیمت باعث شده است که خرید بیت کوین برای شرکت مایکرواستراتژی بسیار سودآور باشد.

اما مایکرواستراتژی آگاه است که هرگونه نوسان قیمت بیت کوین می‌تواند منجر به کاهش قیمت سهام این شرکت شود، در حالی که شاید این شرکت نتواند در زمان مناسب به فروش بیت کوین و نقد کردن آن بپردازد.

این شرکت گفته است:

دارایی بیت کوین ما نسبت به پول نقد یا دارایی‌های معادل با سرمایه نقد از نقدشوندگی کمتری برخوردار است و شاید نتواند همانند پول نقد یا دارایی‌های معادل با سرمایه نقد، به عنوان منبع نقدینگی تلقی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا