ارز دیجیتال

استخراج بیت کوین در چهارمین استان چین سرکوب شد

هیچگونه وقفه‌ای در سرکوبی استخراج بیت کوین در کشور چین به وجود نیامده است. اکنون نیز این سرکوبی به استان یون‌نان (Yunnan) رسیده که چهارمین استان کشور چین از لحاظ استخراج بيت کوين است.

طی آخر هفته گذشته، مقامات استان یون‌نان دستور بازرسی استفاده غیرقانونی از منابع برق توسط افراد و شرکت‌های فعال در زمینه استخراج بیت کوین را صادر کردند.

طبق گزارش China Securities Journal، سازمان انرژی استان یون‌نان، افرادی که به استخراج رمزارز می‌پردازند را تهدید به قطع برق کرده است.

خبرگزاری South China Morning Post گزارش داده است که مقامات و مسئولان هم‌چنین تمام فعالیت‌های استخراج بيت کوين که می‌تواند خطر ایمنی مرتبط با استفاده از برق ایجاد کند را تا پایان ماه ژوئن تعطیل خواهد کرد.

قطع برق استخراج کنندگان بیت کوین در استان یون‌نان

یون‌نان چهارمین استان کشور چین از لحاظ هش‌ریت بیت کوین است و همانند مناطق دیگر شامل مغولستان داخلی، شین‌جیانگ و چینگهای، شاهد اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی فارم‌های ماینینگ در این منطقه بود.

یون‌نان پس از استان سیچوان دومین استان تولیدکننده انرژی برق‌آبی در کشور چین است و اکثر فارم‌های ماینینگ از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند. هرچند، این موضوع در جنگ دولت چین علیه رمزارزها تغییری ایجاد نمی‌کند.

فعالیت‌های بیت کوین در کشور چین به تدریج در حال تعطیل شدن یا انتقال به سایر کشورها هستند. مغولستان داخلی از ماه فوریه، خارج کردن ماینرها را آغاز کرد و تا پایان ماه آوریل ۳۵ شرکت استخراج بیت کوین در این منطقه تعطیل شد.

مسئولان استان چینگهای هفته گذشته به ماینرهای بیت کوین دستور تعطیلی فعالیت‌های مرتبط با استخراج را صادر کردند و هم‌چنین کسب‌وکارهایی نظیر دیتاسنترها، شهرک‌های صنعتی و ایستگاه‌های برق را از ارائه خدمات به شرکت‌های مرتبط با رمزارز منع کردند.

طبق شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI)، کشور چین هم‌چنان تقریبا ۶۵ درصد هش‌ریت جهانی شبکه بیت کوین را در اختیار دارد. شین جیانگ به تنهایی تقریبا ۳۶ درصد از کل هش‌ریت را در اختیار دارد و سیچوان و مغولستان داخلی به ترتیب دوم و سوم هستند. یون‌نان با ۵.۴ درصد هش‌ریت جهانی در رتبه چهارم قرار دارد.

کاهش تسلط کشور چین بر هش‌ریت بيت کوين

سایر تخمین‌ها نشان می‌دهند که با افزایش تولید و استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی به دلیل وجود انرژی تجدیدپذیر بسیار زیاد، تسلط کشور چین بر هش‌ریت بیت کوین اوایل سال جاری به ۵۵ درصد کاهش یافته است. 

مهاجرت فارم‌های ماینینگ از کشور چین به دلیل سرکوبی دولت این کشور منجر به کاهش بیشتر تسلط بر هش‌ریت خواهد شد. گفتنی است این موضوع، نکته مثبتی برای شبکه بیت کوین است.

در حال حاضر مصرف انرژی بیت کوین برابر با ۹۹.۳۲ تراوات ساعت در سال است که بین مصرف برق کشورهای فیلیپین و هلند قرار دارد.

طبق گزارشات موجود، ایلان ماسک بار دیگر در توییتر به صحبت درباره بیت کوین پرداخته و گفته است شرکت تسلا در صورتی به خرید بیت کوین ادامه خواهد داد که حداقل ۵۰ درصد انرژی مورد استفاده برای ماینینگ از منابع تجدیدپذیر باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا