اقتصادیمسکن

خانه های بزرگ تهران چند؟ / معامله ۱۴۲میلیاردی در پاسداران

اگر قصد خرید یک خانه بزرگ در تهران دارید، باید گفت که معاملات انجام‌شده در اواخر اردیبهشت و خرداد سال جاری حاکی از آن است که این واحدها معمولا قیمت بالایی دارد؛ علت قیمت بالای این خانه‌ها به دو عامل بازمی‌گردد؛ یک متراژ بالا که در قیمت کل تاثیر دارد و دوم محله آپارتمان‌ها که معمولا واحدهای متراژ بالا در محله‌های گران قیمت تهران واقع شده است.در این گزارش قصد داریم به بررسی قیمت برخی از واحدهای متراژ بالایی که در تهران معامله شده است، بپردازیم. این قیمت‌ها براساس معاملات انجام‌شده در یک ماه اخیر است که در سامانه اطلاعات املاک بازار ایران ثبت شده؛ از این رو ارقامی که در ادامه می‌آید، به طور مطلق قیمت مسکن را در این محله‌ها عنوان نمی‌کند؛ قیمت مسکن در هر محله باتوجه به شرایط ملک متفاوت بوده .

سازمان برنامه یک محله در منطقه۵ شهرداری است. واحدی ۲۱۲متری و یک ساله در این محله متری ۵۸میلیون و ۴۹۰هزار تومان به فروش رسید. همچنین قیمت مسکن برای خرید واحدی ۲۱۹متری و ۴۰ساله در یوسف‌آباد، متری ۴۵میلیون و ۴۹۳هزار تومان بوده است.

فرمانیه یکی از محله‌های گران قیمت تهران است که واحدی ۲۰۴متری و ۱۵ساله در آن متری ۶۸میلیون و ۵۷۰هزار تومان به فروش رفت. واحدی ۴۵۱متری و ۳ساله در ولنجک نیز متری ۱۵۷میلیون و ۹۱۸هزار تومان معامله شد.

قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل مختلف متفاوت است و این اختلاف گاه بسیار بالاست. برای مثال پاسداران محله‌ای در منطقه۴ شهرداری تهران بوده که مناطق شمالی آن در مجاورت منطقه یک قرار دارد. در حالی که واحدی ۳۲۲متری و ۲۱ساله در این محله متری ۵۶میلیون به فروش رفت، قیمت واحدی ۹۰۰متری و نوساز در همین محله متری ۱۵۸میلیون و ۵۵۵هزار تومان بوده است.

نوشته های مشابه

واحدی ۲۳۰متری و ۴۵ساله در محله توحید متری ۵۲میلیون تومان معامله شد. همچنین برای خرید یک خانه ۴۵۵متری و نوساز در هفت تیر ۳۶میلیون و ۵۱۷هزار تومان برای هر متر مربع هزینه پرداخت شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا