بازارهای خارجی

ناکامی بایدن در بهبود وجهه آمریکا در اروپا

نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شده، حاکی است، ناکامی ایالات متحده در مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا که منجر به مرگ بیش از ۶۰۰ هزار آمریکایی شده، اعتبار و وجهه این کشور را در بین مردم آلمان و فرانسه به شدت کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اروپا، نظرسنجی انجام شده توسط صندوق مارشال و بنیاد برتسلمن نشان می دهد که بایدن نتوانسته است موجب بهبود و ارتقای دیدگاه مردم آلمان و فرانسه نسبت به اعتبار و وجهه بین‌المللی ایالات متحده شود. این در حالی است که اعتبار و وجهه چین اندکی بهبود یافته است.

تحقیقات جدید در آمریکا نشان می دهد اگر دولت ترامپ راهبردهای موثرتری را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ می کرد، از مرگ بیش از ۴۰۰ هزار شهروند آمریکایی جلوگیری شده بود.

این نظرسنجی نشان می دهد، ۳ ماه نخست دولت بایدن تاثیری بر دیدگاه منفی مردم فرانسه و آلمان نسبت به میزان نفوذ آمریکا در جهان نداشته است. این آمار و ارقام مشابه نتایج نظرسنجی سال ۲۰۲۰ است که نشانگر افت ۱۰ درصدی اعتبار و وجهه آمریکا نسبت به قبل از بحران کرونا است.

تنها ۵۱ درصد آلمانی‌ها گفته اند که آمریکا هنوز یک شریک قابل اعتماد است، این رقم در فرانسه به ۶۰ درصد و بریتانیا ۶۷ درصد و لهستان به ۷۶ درصد رسیده است.

کمتر از ۲۵ درصد مردم ترکیه به آمریکا اعتماد دارند. این نظرسنجی نشان می دهد اکثر آمریکایی ها هنوز اتحادیه اروپا را یک شریک قابل اعتماد می دانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا