ارز دیجیتال

توکن NFT دوج به قیمت ۴ میلیون دلار فروخته شد

توکن NFT سگ شیبا که دوج کوین از آن الهام گرفته شده بود، به قیمت ۴ میلیون دلار فروخته شد. قیمت رمزارز DOGE در سال ۲۰۲۱ با روندهای صعودی پی‌درپی روبرو شد. با افزایش محبوبیت این رمزارز، شخصی عکس اصلی آن سگ را در قالب یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) به فروش رسانده است.

در قسمت توضیحات این توکن NFT در پلتفرم very.auction آمده است عکس اصلی که همه چیز از آن شروع شد. این عکس از سگی به نام کابوسا از نژاد شیبا اینو توسط صاحب آن اتسوکو ساتو در ۱۳ فوریه ۲۰۱۰ گرفته شده است.

بعد از آنکه او عکس‌ها را در بلاگ شخصی خود با عنوان قدم زدن با کابوسو جان، منتشر کرد، این تصاویر منبع الهام میم کوین DOGE شدند و از آن پس در اینترنت دست به دست می‌شدند. هیچ عکسی از این نمادین‌تر وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات این سایت، توکن NFT این عکس توسط کاربری با نام Kabosumama در ۳۱ می ساخته شده است. اولین درخواست خرید با قیمت ۶.۵ ETH در ۸ ژوئن ثبت شده است. پیشنهادات بعد از آن افزایش یافت. پیشنهاد خرید با قیمت ۱،۶۹۶.۹۰ ETH معادل بیش از ۴ میلیون دلار در ۱۱ ژوئن برنده این مزایده شد.

قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۱ به بالای ۰.۷۰ دلار رسید. با این حال پس از آن این ارز دیجیتال به همراه سایر رمزارزها با کاهش قیمت روبرو شد. در زمان نگارش این خبر هر DOGE با قیمت ۰.۳۰ دلار معامله می‌شود.

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا که خود را مدیر عامل دوج کوین می‌داند، در سال ۲۰۲۱ توییت‌های زیادی در مورد این رمزارز منتشر کرده است. جکسون پالمر و بیلی مارکوس در سال ۲۰۱۳ این میم کوین را به عنوان یک شوخی منتشر کردند.

این در حالی است که خیلی‌ها نمی‌دانند اتسوکو ساتو یک معلم مهد کودک در ژاپن است که باعث ایجاد گران‌ترین میم کوین دنیا شده است. توکن NFT دوج در پلتفرم Zora به فروش رفته است. اتسوکو سازنده این توکن اعلام کرده بود که سود فروش این توکن به خیریه اهدا می‌شود.

برنده این مزایده یک سازمان خود مختار غیر متمرکز به نام PleasrDAO است که توانست در دقایق آخر از یکی دیگر از طرفداران دوج کوین به نام TwoDollaHotDoge با پیشنهادی بالاتر جلو بزند.

تا قبل از این، گران‌ترین توکن NFT میم‌ها، تصویر Disaster Girl بود که در آپریل امسال به قیمت ۵۷۳،۱۳۶ دلار فروخته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا