ارز دیجیتال

تحلیل قیمت اتریوم؛ اصلاح یا ادامه روند صعودی دو روی سکه بازار اتر

قیمت اتریوم پس از افت و خیز فراوان در روزهای گذشته، سرانجام از مقاومت ۲,۵۵۰ دلاری عبور کرد و در حال حاضر بالای این محدوده مقاومتی معامله می‌شود. آیا روند قیمتی دومین رمز ارز بازار ارزهای دیجیتال صعودی است و ETH مومنتوم کافی برای رسیدن به ۳,۰۰۰ دلار را دارد؟ با تحلیل قیمت اتریوم با ما همراه باشید.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در روز ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در محدوده ۲,۶۶۵ دلار معامله می‌شود. تقاضا برای خرید رمز ارز ETH در محدوده حمایتی ۲,۴۰۰ دلار افزایش یافت که منجر به رشد قیمت این ارز دیجیتال و ثبت قله قیمتی ۲,۷۵۰ دلار شد. نمودار زیر به صورت تکنیکالی تحلیل قیمت اتریوم در تایم‌فریم ۱ ساعته را نشان می‌دهد:

تحلیل قیمت اتریوم

همانطور که در تحلیل بالا نشان داده شده، اتریوم موفق به شکست میانگین متحرک ۱۰۰ در نمودار یک ساعته شده و همچنین روند حرکتی آن را می‌توان در یک کانال صعودی ترسیم کرد که اکنون در محدوده حمایتی این کانال قیمتی قرار گرفته است. در صورتی که ارز دیجیتال اتر مطابق این کانال رفتار کند، اولین مقاومت مهم را می‌توان محدوده ۲,۷۵۰ دلار در نظر گرفت. در صورتی که اتر موفق به شکست این کانال صعودی شود، مطابق اصول کلاسیک تحلیل الگوهای نموداری، تارگت قیمتی آن محدوده ۳,۰۰۰ دلار خواهد بود. اما قیمت اتریوم در صورت رسیدن به محدوده ۳۰۰۰ دلار، کار دشواری را در پیش خواهد داشت و باید دید آیا مومنتوم کافی برای رشد بیشتر و ادامه این روند صعودی را خواهد داشت؟

سناریوی نزولی برای قیمت اتریوم

ذات تحلیل تکنیکال، بررسی احتمال جهت حرکت یک دارایی در بازارهای مالی است. هیچ قطعیتی برای این روش وجود ندارد. ما در بالا، سناریوی صعودی برای قیمت اتریوم را نشان دادیم و اکنون، به سناریوی نزولی برای این ارز دیجیتال اشاره خواهیم کرد.

در صورتی که قیمت ارز دیجیتال اتر نتواند مقاومت ۲,۷۵۰ دلار را به سمت بالا بشکند، تحلیل ها نشان می‌دهد که احتمال اصلاح قیمت و ریزش بیشتر آن دور از ذهن نیست. اما پیش از آغاز ریزش قیمت، حمایت کانال قیمتی در محدوده ۲,۶۰۰ دلار را پیش روی خود دارد. در صورت شکست این محدوده، قیمت از این کانال خارج شده و در گام اول تا ۲,۵۰۰ دلار کاهش خواهد یافت. در صورت نزولی شدن روند قیمت اتریوم، مهمترین حمایت در نمودار ۱ ساعته را می‌توان محدوده ۲,۲۲۷ دلار که سطح ۵۰ درصد فیبوی اصلاحی است در نظر گرفت.

استیکینگ در اتریوم ۲

شبکه بلاک چین اتریوم در حال گذار به ساختار جدیدی در پروتکل خود بوده که به شبکه اتریوم ۲ مشهور است. در این شبکه جدید، قابلیت استیکینگ رمز ارز اتر اضافه خواهد شد. در حال حاضر، حدود ۵.۲ میلیون رمز ارز اتر در قرارداد هوشمند اتریوم ۲ سپرده‌گذاری شده که معادل ۱۳ میلیارد دلار است. مقدار اتریوم ذخیره شده در این قرارداد هوشمند تقریبا ۱۰ برابر مقدار مورد نیاز برای راه‌اندازی فاز صفر اتریوم ۲ بوده که نشان از اقبال گسترده جامعه اتریوم به بروزرسانی این شبکه دارد.

اطلاعات درون شبکه نشان می‌دهد که در مجموع ۱۰۸,۴۶۱ تراکنش به قرارداد هوشمند اتریوم ارسال شده است. تعداد نودهای تایید کننده در اتریوم ۲ به ۱,۵۲۲,۶۱۱ نود منحصر به فرد رسیده است. نمودار زیر روند ورود نودهای اتریوم ۲ را نشان می‌دهد.

این خبر صرفا تحلیل قیمت اتریوم با توجه به اصول تحلیل تکنیکال بوده و به هیچ عنوان توصیه‌ای برای خرید و فروش اتریوم نیست. براساس این تحلیل، در صورتی که اتریوم موفق به شکست مقاومت ۲,۷۵۰ دلار شود، می‌توان انتظار داشت تا قیمت در گام اول تا محدوده ۳,۰۰۰ دلار رشد کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا