ارز دیجیتال

ایلان ماسک کاربرد جدیدی برای دوج کوین پیدا کرد

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا کاربرد جدید و تعجب آوری برای دوج کوین پیدا کرده است. او این ایده را در ذهن پرورانده است که با استفاده از گرمای تولید شده حاصل از استخراج دوج کوین، می‌توان آب گرم مورد نیاز برای جکوزی را تامین کرد.

این ایده بیهوده توسط اکانت توییتر Blockfolio پیشنهاد داده شده است. البته با توجه به اینکه ایلان ماسک قصد دارد بودجه پروژه ارسال ماهواره به ماه را با استفاده از دوج کوین تامین کند و در مسیر توسعه آن قدم برداشته است، ممکن است این ایده نیز به یک پروژه دیگر تبدیل شود.

Dogecoin با استفاده از الگوریتم گواه اثبات کار (POW)، کار می‌کند که به این معنی است که برا تولید کوین‌های جدید، به قدرت محاسباتی نیاز دارد.

با اینکه این ارز دیجیتال ممکن است یک جک به نظر برسد، اما ماینرهای آن به درآمد قابل توجهی رسیدند. بر اساس اطلاعات ByteTree به دلیل افزایش تراکنش‌ها و میزان کارمزدهای شبکه آن، درآمد حاصل از استخراج دوج کوین در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۵۰۰٪ افزایش یافته است.

دوج کوین یک ارز دیجیتال مبتنی بر اسکریپت است. در نتیجه نسبت به بیت کوین انرژی کمتری لازم دارد. به دلیل مدل استخراج دوگانه آن، تنها می‌تواند به همراه سایر ارزه مانند لایت کوین استخراج شود.

ایده استفاده از گرمای تولید شده توسط ماینرها موضوع جدیدی نیست. در سال ۲۰۱۸، یک کارآفرین اهل چک به نام کمیل بریخا، به جای استفاده از هیترهای معمولی در گلخانه پرورش گوجه، از ریگ‌های ماینینگ برای تولید گرما استفاده کرد.

علاوه بر آن، تعداد زیادی از مراکز استخراج رمزارز پیشنهاد داده‌اند تا با استفاده از تجهیزات لازم، به خانه‌ها و مراکز کسب‌وکارها متصل شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا