بازارهای داخلی

پرداخت یارانه ۱۷۲هزار تومانی به خانواده‌‎های ۴نفره؛ فردا

 آذر ماه سال۹۸ بود که دولت پس از افزایش قیمت بنزین تصمیم گرفت درآمدی که از این افزایش قیمت حاصل می‌شود را به صورت کمک‌های نقدی به مردم پرداخت کند؛ این یارانه، یارانه معیشتی نام گرفت و دقیقا مانند افزایش قیمت بنزین، یک تصمیم کاملا ناگهانی بود.

از همان ابتدای امر گمانه‌زنی‌هایی در خصوص ادغام یارانه نقد با یارانه معیشتی زده می‌شد که مجلس آن را منتفی اعلام کرد و همچنان این دو یارانه به صورت جدا از یکدیگر واریز می‌شود. یارانه معیشتی در هفته دوم و یارانه نقدی در هفته سوم ماه.

اکنون نزدیک به یک سال و نیم است که این یارانه هر ماهه و به صورت مداوم بدون تغییر رقم به حساب خانوارها واریز می‌شود و نوزدهمین مرحله آن نیز تا کمتر از ۴۸ساعت دیگر واریز خواهد شد.

زمان دقیق واریز یارانه معیشتی خرداد ماه

نوزدهمین مرحله از یارانه معیشتی خرداد ماه در روز دوشنبه ساعت۲۴ به مشمولان آن پرداخت خواهد شد و همه کسانی که تاکنون این یارانه را دریافت کرده بودند، می‌توانند اقدام به برداشت آن کنند.

مبلغ یارانه معیشتی خرداد چه قدر است؟

رقم یارانه معیشتی خرداد ماه نیز مانند سایر ماه‌های گذشته هیچ تغییری نداشته و خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

کسر قسط کرونا از یارانه معیشتی خرداد

البته لازم به ذکر است که ششمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوار‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند از یارانه معیشتی خرداد ماه کسر خواهد شد و یارانه این افراد با کسر قسط کرونا واریز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا