بازارهای داخلی

پیش بینی بورس فردا؛ بازگشت بانکی ها و فلزی ها به روند صعودی

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که نقشه معاملات بورس امروز نشان می‌دهد که نمادهای شاخص ساز نیز عملکرد معقولی در بورس امروز داشتند و سهام کوچک و متوسط نیز همچنان در روند صعودی قرار دارند و می‌توان گفت این موضوع نوید ادامه‌دار بودن رشد بازار را به سهامداران مخابره می‌کند. بنابراین می‌توان گفت روند صعودی بازار همچنان ادامه خواهد یافت و بورس فردا نیز در نیمه اول معاملات با فشار تقاضا در بانکی‌ها و فلزی‌ها همراه شود.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز تقابل جذابی میان خریداران و فروشندگان بورس بود. شاخص کل ۹۱۵۰واحد رشد و شاخص هم وزن نیز صعودی ۲۶۹۲واحدی را به ثبت رساند.

وی افزود: نکته مهم در معاملات امروز چرخش پول از گروه فرآورده‌های نفتی به سمت بانکی‌ها و خودرویی‌ها بود. با توجه به اینکه بانکی‌ها و خودرویی‌ها در روزهای اخیر به کف‌های حماتی خود رسیدند، ورود پول به این صنایع امکان رشد آنها را فراهم آورد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز اکثر نمادهای شاخص ساز عملکرد معقولی داشتند و با تاثیر مثبت بر شاخص کل بر سبزپوشی آن افزودند. در مجموع کلیت بازار در سطح معقولی قرار دارد و بسیاری از سهامداران و سرمایه‌گذاران کماکان نسبت به آینده بازار امیدوارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر شاخص کل در آستانه رسیدن به مقاومت شهریور ماه ۱۴۰۰ در سطح یک میلیون و ۵۸۰هزار واحد است. شاخص هم وزن نیز مقاومت ۴۷۵هزار واحدی پیشروی خود دارد اما به طور کلی شاخص هم وزن در مقایسه با شاخص کل امکان رشد بیشتری دارد.

این کارشناس تشریح کرد: از میان ۶۹۲نماد قابل معامله در بورس امروز ۱۴۳نماد با صف خرید به معاملات خود پایان دادند و در مقابل ۲۳نماد به صف فروش نشستند. بیشترین حجم معامله به نماد «شستا» اختصاص یافت که بیش از دو میلیارد برگه سهم میان سهامداران آن دست به دست شد. «خساپا» نیز با حجم معاملات ۹۹۲میلیون برگه سهم در رده دوم قرار گرفت.

وی افزود: با نگاهی به نقشه معاملات بورس امروز مشخص می‌شود که نمادهای شاخص ساز نیز عملکرد معقولی در بورس امروز داشتند و سهام کوچک و متوسط نیز همچنان در روند صعودی قرار دارند و می‌توان گفت این موضوع نوید ادامه‌دار بودن رشد بازار را به سهامداران مخابره می‌کند.

مرید سادات در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به روند معاملات امروز می‌توان گفت روند صعودی بازار همچنان ادامه خواهد یافت و بورس فردا نیز در نیمه اول معاملات با فشار تقاضا در بانکی‌ها و فلزی‌ها همراه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا