ارز دیجیتال

روند صعودی بیت کوین هنوز به پایان نرسیده است

یکی از سوال‌های اساسی فعالان بازار ارزهای دیجیتال در روزها و هفته‌های اخیر، روند آینده قیمت بیت کوین است. آیا رالی صعودی قدرتمند BItcoin به پایان رسیده است یا همچنان باید منتظر رشد قیمت‌ها باشیم؟ Plan B یکی از تحلیلگران نام آشنای بازار رمزارزها با استفاده از روش مشهور Stock-to-flow خود به این سوال پاسخ داده است.

آینده قیمت بیت کوین چه خواهد شد؟

آیا روند صعودی بلندمدت اولین رمز ارز بازار به پایان رسیده است؟ پلن بی معقتد است، نه. قیمت اولین رمز ارز بازار مدتی است در کانال قیمتی ۵۰,۰۰۰ دلار متوقف شده و تاکنون توان شکست مقاومت ۶۰,۰۰۰ دلاری خود را نداشته است. Plan B خالق روش Stock-to-Flow برای رمز ارز BTC اخیرا تحلیل جدیدی از قیمت بیت کوین ارائه داده است. با توجه به قرارگیری شاخص ترس و طمع بیت کوین در زیر محدوده ۵۰، به نظر می‌رسد بیشتر تریدرهای بازار، انتظار ریزش قیمت Bitcoin را دارند؛ اما Plan B نظر دیگری دارد. او روز گذشته در حساب توییتر خود نوشت:

از روند صعودی قیمت بیت کوین تنها ۴ ماه گذشته و این روند هنوز به پایان نرسیده است. تازه شروع ماجرای بیت کوین است.

او در کنار نوشته بالا، یکی از نمودارهای انباشت به جریان یا Stock-to-Flow خود را ارائه داده است. این نمودار نشان می‌دهد که روند قیمتی اولین ارز دیجیتال جهان با توجه به هاوینگ و همچنین میزان عرضه آن، پتانسیل صعود دارد.

تحلیل قیمت بیت کوین

Tone Vays یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال نیز تحلیل مشابهی را ارائه داده است. او نیز معتقد است که با وجود اینکه ریزش قیمت BTC در کوتاه مدت دور از ذهن نیست اما روند کلی قیمت آن همچنان صعودی است و انتظار اهداف بالاتری برای کوین BTC وجود دارد. در ادامه تحلیل او را باهم می‌خوانیم:

بیت کوین در فاز تجمیع قرار گرفته اما من همچنان به صعودی بودن روند کلی آن اعتقاد دارم. هرچند این احتمال وجود دارد که بیت کوین در ماه‌های آتی کف جدیدی در محدوده ۴۸,۰۰۰ دلار تشکیل دهد، اما من پیش بینی می‌کنم که قیمت بیت کوین تا سه ماه دیگر از سد ۷۰,۰۰۰ دلار نیز عبور خواهد کرد.

پس از آنکه بیت کوین در موفق شد به محدوده ۶۱,۰۰۰ دلار برسد با فشار فروش مواجه شد و قیمت تا محدوده ۵۰,۰۰۰ دلار ریزش کرد. شدت این اصلاح نسبتا بالا بود به طوریکه این ریزش تقریبا ۱۰,۰۰۰ دلاری در زمانی کمتر از دو هفته رقم خورد. در زمان نگارش این خبر قیمت Bitcoin در صرافی بایننس بالای ۵۵,۰۰۰ دلار در حال معامله است و به نظر می‌رسد بیت کوین علاقه‌ای به قرارگرفتن زیر محدوده ۵۰,۰۰۰ دلار ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا