ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین؛ BTC به سطح ۴۰ هزار دلار بازگشت

قیمت بیت کوین در ساعاتی قبل توانست سطح ۴۰،۰۰۰ دلاری را پس بگیرد. ارز دیجیتال BTC نسبت به ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴٪ افزایش قیمت داشته است و در حال حاضر با قیمت ۴۰,۳۳۵ دلار معامله می‌شود. در ادامه با تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، روند آن را در کوتاه مدت بررسی می‌کنیم.

بعد از آنکه بیت کوین توانست ریزش بازار در ۱۹ می را اندکی جبران کند، با انتشار خبر تعطیلی مراکز استخراج در چین، اصلاح قیمت تاریخی دیگری را تجربه کرد.

جان بولینگر، تریدر کهنه‌کار ارزهای دیجیتال، در روز یکشنبه در توییتی اعلام کرده بود که نمودار بیت کوین، در حال تشکیل یک الگو دو دره است. قیمت رمزارز BTC نسبت به پایین‌ترین مقدار خود در اصلاح اخیر بیش از ۳۰٪ رشد داشته است.

ارز دیجیتال BTC به کانال ۴۰ هزار دلار بازگشت

بعد از گذشت یک هفته، Bitcoin به بالاترین قیمت روزانه خود پس از اصلاح اخیر رسید. سطوح مقاومت ‌اصلی در حال حاضر در قیمت‌های ۴۱،۲۰۰ و ۴۸،۱۷۵ دلار قرار دارند. این سطح‌ها متناظر با سطوح ۰.۳۸۲ و ۰.۶۱۸ فیبوناچی اصلاحی در اصلاح اخیر هستند.

شاخص‌های تکنیکال، از روند صعودی خبر می‌دهند. البته باید توجه داشت چون روز گذشته کندل‌ها بسیار نزدیک بسته شده‌اند، سیگنال بازگشتی صادر نشده است.

اندیکاتور RSI بعد از تشکیل واگرایی صعودی به بالای ۳۰ رسیده است. نوسانگر استوکاستیک نیز در حال افزایش است. بنابراین با اینکه هنوز روند بازگشتی صعودی تایید نشده است، اما چندین سیگنال صعودی در حال شکل گیری هستند.

نمودار قیمت بیت کوین تحلیل تکنیکال، بازگشت قیمت به ۴۰۰۰۰ دلار

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

چارت قیمتی ۶ ساعته بیت کوین نیز همین نظریه را نشان می‌دهد. اولا که در این نمودار خط روند نزولی شکسته شده است و اعتبار آن به خط حمایتی تغییر پیدا کرده است.

علاوه بر آن اندیکاتورهای RSI و MACD سیگنال صعودی ارسال می‌کنند. در این نمودار اندیکاتور RSI به بالای ۵۰ رسیده است و اندیکاتور MACD به سمت بالا حرکت می‌کند.


با توجه به تصویر بالا، موج اولی که در نقاط A,B,C شکل گرفته است، نشان می‌دهد که این موج یک ساختار اصلاحی بوده است که در آن موج AC با نسبت یک به ۱.۶۱ شکل گرفته است.

بنابراین انتظار می‌رود روند صعودی تا رسیدن به سطح ۰.۶۱۸ فیبوناچی اصلاحی در قیمت ۵۱،۶۰۶ و احتمالا تا سطح ۰.۸۵۴ فیبوناچی در ۵۹،۸۶۲ ادامه پیدا کند.

ادامه روند صعودی تا بالاتر از نقطه A ( خط قرمز رنگ) در سطح ۴۷،۰۰۴ دلار، نشان می‌دهد که این روند یک روند نزولی نخواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا