ورزشی

هروی: کاراته دنیا یک مدال المپیک به کاپیتان پورشیب بدهکار است

در خصوص اعلام اسامی نفرات المپیکی و عدم حضور پورشیب در المپیک توکیو اظهار داشت: متاسفانه کاراته دنیا در اولین حضور خود در رقابت‌های المپیک از حضور یکی از بهترین‌های این رشته محروم است. بازیکنی که در رنکینگ WKF صدرنشین وزن خود است، اما متاسفانه به دلیل قوانین فدراسیون جهانی، شانس حضور در المپیک را از دست می‌دهد و بازیکنانی خیلی ضعیف‌تر از او در این وزن در المپیک حضور پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این درست است که بازیکنی که در المپیک حضور دارد و در این مسابقات موفق به کسب مدال ‌می‌شود نام خود را برای همیشه در تاریخ ثبت می‌کند، اما اتفاقاتی که منجر به عدم حضور پورشیب در المپیک شد نیز باعث خواهد شد نام او در تاریخ مسابقات المپیک و به خصوص رشته کاراته برای همیشه ثبت شود. تنها ورزشکاری که سهمیه المپیک را کسب کرده است، اما به دلیل قوانین نمی‌تواند در مسابقات حضور داشته باشد. اتفاقی که شعار المپیک مبنی بر حضور بهترین‌ها در این مسابقات را نقض می‌کند.

سرمربی تیم ملی کاراته تاکید کرد: کاراته دنیا یک مدال المپیک به کاپیتان پورشیب بدهکار است، چون این بازیکن از زمان اعلام مسیر کسب سهمیه برای رسیدن به این مهم تلاش کرد، اما در نهایت تنها قوانین حریف او شد. پورشیب در تمام مدت برگزاری مسابقات یکی از منظم‌ترین بازیکنان تیم ملی بود و بدون غیبت در اردوها حضور داشت و به جرات اصلا در تمرینات غیبت نشد. از لحاظ عملکرد نیز کم‌ترین نوسان را داشت و در حدود بیش از ۲۰ مسابقه، تنها در یک یا دو مسابقه در میان چهار نفر نبود و همیشه جز چهار نفر برتر جدول خود بود.

هروی خاطرنشان کرد: پورشیب به خوبی ثابت کرد که با سخت‌کوشی امکان خیلی کارها وجود دارد. پورشیب ماموریت خود را در مسیر کسب سهمیه به خوبی انجام داد، اما امکان رقابت با مقررات و قوانین را نداشت و زور قوانین بیشتر از او بود. به واقع کاپیتانی تیم ملی زیبنده پورشیب بود و لقب کاپیتانی سال‌ها روی او خواهد ماند و جاودانه خواهد شد. برای پورشیب قشنگ‌تر از کسب هر مدالی نوع رفتار و عملکردش در سالیان اخیر بود که الگویی برای جامعه کاراته و ورزش است. کاراته ایران دنیا باید به خاطر عملکرد پورشیب ایستاده برای او دست بزند و به این قهرمان بزرگ احترام بگذارد، چرا که با وجود کسب سهمیه در توکیو غایب خواهد بود.

وی در خصوص حضور سجاد گنج‌زاده در المپیک گفت: کسب سهمیه المپیک را به سجاد گنج‌زاده تبریک می‌گویم. سجاد در وزن خود فوق‌العاده ظاهر شد و توانست در سه سال اخیر خود را در صدر رنکینگ وزنش حفظ کند و دو بار نیز موفق به کسب عنوان گرندوینری شد. از حالا نیز وظیفه سجاد گنج‌زاده با کسب سهمیه المپیک سخت‌تر خواهد بود و باید به خاطر خود و پورشیب جنگندگی بیشتری داشته باشد و نقش دو قهرمان در کالبد یک نفر را در المپیک توکیو ایفا کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا