ارز دیجیتال

ری دالیو میلیاردر معروف: خرید بیت کوین را به اوراق قرضه ترجیح می دهم

ری دالیو (Ray Dalio) سرمایه‌گذار میلیاردر معتقد است خرید بیت کوین بهتر از خرید اوراق قرضه است.

ری دالیو سرمایه‌گذار میلیاردر و مدیر معروف صندوق پوشش ریسک طی مصاحبه اخیر خود در همایش ارز دیجیتال Consensus بیان کرده است که خرید بیت کوین را به خرید اوراق قرضه ترجیح می‌دهد.

ری دالیو در این مصاحبه بیت کوین را نسبت به اوراق قرضه شرکتی یا دولتی، ابزاری برتر برای پس‌انداز معرفی کرده است. وی در این خصوص گفت:

هرچه پس‌انداز بیشتری به صورت بیت کوین داشته باشیم بیشتر می‌گوییم که بیت کوین را به اوراق قرضه ترجیح می‌دهیم. شخصا خودم بیت کوین را به اوراق قرضه ترجیح می‌دهم.

دالیو افزود که هرچه پس‌انداز بیشتری به ارزهای دیجیتال اختصاص داده شود، قدرت دولت‌ها بر سرمایه مردم عادی کمتر می‌شود.

هرچند، دالیو علیرغم تاکید بر مزایای خرید و سرمایه‌گذاری در بیت کوین، خاطرنشان کرد که بزرگترین ریسک بیت کوین، موفقیت آن است. وی اذعان داشت افزایش اخیر محبوبیت و عملکرد ارزهای دیجیتال می‌تواند عاملی برای تسریع سرکوبی این حوزه توسط دولت‌ها باشد. وی گفت:

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها، قابلیت و ظرفیت کنترل بیت کوین و ارزهای دیجیتال توسط دولت است. دولت‌ها می‌دانند که ارزهای دیجیتال در کجا قرار دارند و می‌دانند چه اتفاقی در حال وقوع است.

ری دالیو در ماه مارس و پس از آنکه پیش‌بینی کرد دولت آمریکا ممکن است به ممنوعیت بیت کوین اقدام کند، تایید به خرید بیت کوین و در اختیار داشتن آن کرد. دالیو‌ خاطرنشان کرد که دولت آمریکا تلاش کرده است تا شهروندان را از در اختیار داشتن و معامله طلا در دهه ۱۹۳۰ منع کند، زیرا این موضوع تهدید جدی برای اوراق قرضه خزانه‌داری بود.

در ماه ژانویه و در بحبوحه روند صعودی چشمگیر بازار، دالیو افزایش فشار قانونی نسبت به ارزهای دیجیتال را هشدار داد و گفته بود:

به نظرم بزرگترین خطر پیش‌روی بیت کوین،‌ موفق شدن آن است زیرا اگر موفق شود، دولت سعی خواهد کرد که آن را از بین ببرد و قدرت زیادی نیز برای انجام این کار در اختیار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا