ارز دیجیتال

دو صرافی Huobi و Okex برخی خدمات را برای کاربران چینی متوقف کردند

بازار ارزهای دیجیتال در آخر هفته گذشته و پس از اعلام تعطیلی شرکت‌های فعال در حوزه استخراج رمزارزها در چین، ۲۰٪ دیگر سقوط کرد. در این چند روز بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از بازار رمزارزها خارج شده است.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال تا ۱.۴۵ تریلیون دلار کاهش یافته است. اصلاح بازار موجب شده است تا ارزش آن از قله ۲.۵۵ تریلیون دلاری‌، به میزان ۴۳٪ کاهش یابد.

بیت کوین بار دیگر رهبر این ریزش شد و در روز گذشته با کاهش ۶٪ قیمت تا ۳۱۰۰۰ دلار پایین آمد و پس از توانست تا قیمت ۳۶،۴۲۶ در زمان نگارش این خبر، بازگشت داشته باشد.

BTC.TOP از کار کنار کشید

براساس گزارش منتشر شده رویترز در روز دوشنبه، بعد از آنکه پکن تحریم‌های خود را تشدید کرده است، استخرهای استخراج رمزارز HashCow و BTC.TOP، فعالیت‌های خود را در چین متوقف کردند.

تعطیلی این مراکز در روز جمعه اعلام شد. BTC.TOP اعلام کرد به دلیل ریسک‌های قانون‌گذاری، فعالیت‌های خود در چین را متوقف می‌کند؛ این در حالی است که HashCow گفته بود خرید ریگ‌های استخراج بیت کوین را متوقف می‌کند.

Huobi نیز در اعلامیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد که خدمات هاستینگ ابری رمزارزها و فروش ماینرها به مشتریان مستقر در چین را متوقف کرده است. چین حدود ۶۰٪ از هش‌ریت کلی را در اختیار دارد و تحلیل‌گران معتقدند این قانون در بلندمدت به سود صنعت ارز دیجیتال خواهد بود. در اطلاعیه شرکت هوبی آمده است کسانی که تاکنون دستگاه استخراج خریداری کرده‌اند، دستگاه‌های آنها از قفسه‌ها برداشته می‌شود. نکته جالب اینجاست که دستگاه‌های استخراج FIL در این تصمیم قرار نمی‌گیرند.

الکس گلداشتاین، مدیر بنیاد Human Rights گفت که تمرکز صنعت استخراج به آمریکای شمالی منتقل خواهد شد. حجم زیادی از آن در حال حاضر به دلیل ارزان بودن انرژی و تجدیدپذیر بودن آن، در تگزاس واقع است. خبرگزاری وو بلاکچین در گزارشی نوشت:

دو صرافی اصلی در چین، اقدامات محتاطانه اولیه را پیش روی گرفته‌اند. هوبی، فروش و حضانت دستگاه‌های ماینر را برای چینی‌ها لغو کرده است؛ و Okex معاملات با ارز RMB را متوقف کرده است.

در گزارشی که توسط خبرگزاری Xinhua منتشر شده است، به صنعت استخراج بیت کوین و معاملات ارزهای دیجیتال با جزییات بیشتری حمله شده است. در این گزارش آمده است که هنوز اطلاعات قطعی در مورد این اخبار وجود ندارد و این مشکلات در هفته و حتی ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

سرمایه‌گذاران چینی حدود ۶۰٪ از حجم معاملات قراردادهای آتی را تشکیل داده‌اند. ماینرهای چینی تعداد زیادی بیت کوین و اتر در اختیار دارند. نمی‌توانیم تاثیر سرمایه‌گذاران چینی را در بازار دست کم بگیریم.

هوبی نیز در اطلاعیه‌ای عنوان داشته است:

به دلیل تغییرات مداوم در بازار و به منظور محافظت از سرمایه‌داران، بخشی از خدمات ما، مانند قراردادهای آتی، ETP و سایر محصولات لوریج‌دار، موقتا برای کاربران جدی برخی نواحی و کشورها در دسترس نخواهد بود.

توکن‌های چینی ریزش بیشتری داشته‌اند

پس از تعطیلی مراکز استخراج ارزهای دیجیتال در چین، خبرگزاری وو بلاکچین اعلام کرد اکثر دارایی‌ها با بیشترین ریزش قیمت، مرتبط با رمزارزهایی هستند که سرمایه‌گذاران چینی روی آنها سرمایه‌گذاری کرده بودند.

اکثر ارزهایی که در ۷ روز گذشته با بیشترین افت قیمت مواجه شده‌اند،رمز ارزهایی هستند که توسط چینی‌ها به وجود آمده‌اند و یا سرمایه‌گذاران بزرگ آنها چینی‌ها بوده‌اند.

تحلیل قیمت بیت کوین

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین، روند بهبود تکنیکال آن را بهتر نشان می‌دهد. این وضعیت توسط شاخص قدرت نسبی (RSI) و بازگشت قیمت از محدوده فروش بیش از حد، کنترل می‌شود. حرکت قیمت در بالای خط میانی، روی روند صعودی تا ۴۰،۰۰۰ دلار تاکید دارد.

تحلیل قیمت بیت کوین نمودار ۴ ساعته

با توجه به اندیکاتور MACD، روند صعودی در حال قدرت گرفتن است. نمودار MACD در حال برخورد با خط روند است که این مورد نشان می‌دهد روند دارای اعتبار است.

بیت کوین در حال نوسان در کانال روند نزولی است. مرز میانی، حمایتی کلیدی است تا ایده روند صعودی تقویت پیدا کند. در غیر این صورت، خطر همچنان متوجه بیت کوین هست؛ زیرا ممکن است سرمایه‌گذاران با کوچکترین نشان از عدم ثبات بازار، به فروش ادامه دهند. باید توجه داشت که سطح حمایت ۳۰،۵۰۰ دلار بسیار مهم است، زیرا در صورت از دست رفتن این سطح، ممکن است قیمت BTC تا ۲۰،۰۰۰ دلار سقوط کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا