ارز دیجیتال

ایلان ماسک: ارزهای دیجیتال را به ارزهای فیات ترجیح می‌دهم

یکی از دلایل ریزش بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر در توییتر فعالیت کرد. پس از سقوط بازار که می‌توانست در آخر هفته جاری با رشد دیگری جبران شود، ایلان ماسک در توییتر از پشتیبانی بی‌اشتیاق خود از ارزهای دیجیتال سخن گفت.

ایلان ماسک مدیر شرکت تسلا که در خصوص پذیرش پرداخت‌های بیت کوین برای خرید خودروهای این شرکت تغییر نظر و رویه داده است و یکی از دلایل اصلی ریزش بازار عنوان می‌شود، به سوال یکی از کاربران توییتر در خصوص این موضوع پاسخ داد که نظرش درباره افراد عصبانی عرصه ارز دیجیتال چیست.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک چشم‌انداز بلندمدتی در خصوص این شرایط دارد. وی گفت که چالش اصلی ارزهای دیجیتال، نوسان کوتاه مدت قیمت نیست بلکه جدال مستمر با ارزهای فیات و سنتی است. وی در توییتر نوشت:

جدال اصلی بین رمزارزها و ارزهای فیات است. در شرایط برابر، از رمزارزها حمایت می‌کنم.

این کارآفرین خاطرنشان ساخت که در این جدال، از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند اما متذکر شده است که این حمایت فقط در شرایط برابر است.

پس از ریزش بازار، توییت‌های ایلان ماسک درباره رمزارزها در صدر توجه بوده است. این ریزش به حدی بوده است که ارزهای دیجیتال برتر تا ۵۰ درصد کاهش قیمت داشته‌اند و ترس پایان یافتن روند صعودی را به وجود آورده‌اند.

ماسک که توییت‌های وی تأثیر بسزایی بر بازار دوج کوین داشته است، اخیرا سخنان متفاوتی را در خصوص حمایت و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال بیان کرده و تاکید داشته است که ارزهای دیجیتال باید به روشی دست یابند تا بیشتر دوستدار محیط زیست باشند. وی در توییتر نوشت:

صراحتا باید بگویم که به شدت به ارزهای دیجیتال باور دارم اما این عرصه نباید مسبب افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی و مخصوصا ذغال سنگ شود.

نظرات عجیب و متغیر ایلان ماسک به دقت مورد بررسی رسانه‌های امور مالی قرار گرفته است. مطالعه اخیری نشان داده است که نیمی از شهروندان استرالیا معتقدند که ایلان ماسک خالق بیت کوین است. گفتنی است توسعه‌دهنده بیت کوین به اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو فعالیت می‌کرد.

به نظر می‌رسد که جامعه ارزهای دیجیتال به مخالفت با ایلان ماسک برخاسته‌اند، به طوری که تقاضانامه‌ای در حال جمع‌آوری و امضا توسط جامعه ارز دیجیتال است که طی آن، از ایلان ماسک و شرکت تسلا درخواست شده است که دارایی بیت کوین خود را بفروشند.

آدام بک (Adam Back) از اولین نفراتی بود که گفته است فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند و سایر بازار ارزهای دیجیتال را با فرضیه بازار کازینو مقایسه کرده است.

به هر ترتیب، این نکته قابل ذکر است که ایلان ماسک اخیرا نسبت به بیت کوین بدبین بوده است. وی اخیرا گفته است که بیت کوین آنچنان هم غیرمتمرکز نیست زیرا بخش عمده‌ای از هش‌ریت آن در کشور چین متمرکز است.

در این بین، ماسک اخیرا بیان کرده است که با توسعه‌دهندگان دوج کوین همکاری می‌کند تا راندمان تراکنش‌های این ارز دیجیتال را بهبود و ارتقا دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا