بازارهای داخلی

معامله گران در انتظار ثبات قیمت ها

روند نزولی بازار طلا از هفته گذشته همگام با افت بهای دلار آغاز شده و تا امروز ادامه داشته، به طوریکه طی این مدت قیمت هر گرم طلا حدود ۳۰هزار و سکه امامی بیش از ۳۰۰هزار تومان ارزان شده؛ در بازار امروز هم از آنجا که دلار با تداوم مسیر نزولی وارد محدوده ۲۷۴۰۰تومان شده و طلای جهانی هم اولین معاملات را با ۳دلار کاهش در سطح ۱۷۵۵دلار آغاز کرده، قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز مجددا کاهش یافته است.

از طرفی در شرایطی که قیمت‌ها نوسان بالایی دارد، معاملات همچنان متوقف است و معامله‌گران برای خرید و فروش منتظر ثبات بازار هستند؛ بنابراین نبود تقاضا هم در کنار دو سیگنال کاهشی دیگر به روند نزولی قیمت‌ها دامن زده است.

بر این اساس در مقایسه با روز گذشته، در معاملات امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار حدود ۱۵هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار پنج هزار و هر قطعه سکه امامی هم ۵۰هزار تومان ارزان شده و بهای انواع دیگر سکه تغییری نکرده است.

به اعتقاد فعالان بازار طلا، تا زمانی که دلار به این مسیر ادامه دهد قیمت طلا و سکه هم کاهش خواهد یافت؛ اما همانطور که طی این مدت بازار با شیب ملایمی در مدار نزولی حرکت کرده، حتی درصورت بازگشت به میز مذاکرات هم ریزش چشمگیری در انتظار قیمت طلا و سکه نیست.

قیمت طلا و سکه ۱۹مهر ماه ۱۴۰۰

در جریان معاملات بازار طلای تهران، امروز قیمت هر قطعه سکه امامی ۱۱میلیون و ۵۷۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان است؛ نیم سکه در قیمت شش میلیون، ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰هزار و سکه یک گرمی در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان ثابت مانده است.

همچنین در بازار امروز هر مثقال طلای ۱۷عیار با قیمت چهار میلیون و ۹۱۵هزار و طلای ۱۸عیار به ارزش یک میلیون و ۱۳۴هزار تومان معامله می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا