ارز دیجیتال

مدیرعامل کاردانو: به عرضه قراردادهای هوشمند این شبکه نزدیک می‌شویم

چارلز هاسکینسون در مصاحبه با کریپتوبریفینگ از برنامه‌های خود برای چند ماه آینده خبر داد. بر این اساس راه‌اندازی قراردادهای هوشمند روی شبکه کاردانو بسیار نزدیک خواهد بود.

کاردانو با داشتن بازاری به ارزش ۴۸ میلیارد دلار، یکی از باارزش‌ترین شبکه‌های غیرمتمرکز است.

در طول سالیانی که شبکه کاردانو به فعالیت مشغول است، اعضای تیم این شبکه بیش از ۱۰۰ مقاله در مورد سیستم‌های توزیع‌شده و زبان‌های برنامه نویسی و نظریه بازی‌ها منتشر کرده‌اند.

کاردانو در طول این سالیان وارد چند فاز مختلف شده است. از فازهای اولیه که به نام بایرن معروف است، تا آپدیت Shelley که در میانه سال ۲۰۲۰ به وقوع پیوست و غیرمتمرکز بودن را برای این شبکه به ارمغان آورد.

گوگن، فاز اخیری که کاردانو در آن واقع است از چند هاردفورک مهم تشکیل شده است. یکی از آنها هاردفورک مری بود و هارد فورک بعدی که در انتظار آن هستیم با نام Alonzo مشهور است. این آپدیت توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا بتوانند قراردادهای هوشمند را روی شبکه کاردانو اعمال کنند.

بخشی از مصاحبه چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون در این مصاحبه در مورد برنامه‌هایش برای اجرای اوراکل، استیبل کوین‌ها، صرافی‌های غیر متمرکز و همچنین بازار NFTها خبر داد. او در اینباره گفت:

به زودی شبکه آزمایشی آن را برای دو ماه راه‌اندازی می‌کنیم. ۴ تا ۶ هفته طول خواهد کشید تا هاردفورک صورت بگیرد و قراردادهای هوشمند روی شبکه اصلی اجرا شود. علاوه بر آن برنامه پیشگام پلوتوس (Plutus) را اجرا کرده‌ایم که در آن ۱۰۰۰ توسعه دهنده را با برنامه‌نویسی برنامه‌های غیر متمرکز روی شبکه کاردانو آشنا می‌کنیم.

هاسکینسون در ادامه گفت که ما بازارهای NFT، صرافی‌های غیر متمرکز، استیبل کوین‌ها و اوراکل‌ها را روی شبکه اجرا می‌کنیم. همچنین قرار است زمینه مهاجرت پروژه‌هایی مانند یونی سواپ و سوشی سواپ و سایر پیشتازان حوزه دیفای، به کاردانو نیز فراهم شود.

او در پاسخ به سوال گزارشگر در مورد مهاجرت برنامه‌های غیرمتمرکز روی شبکه گفت:

اینگونه پروژه‌ها معمولا سوالاتی در مورد وجود شبکه آزمایشی برای تست مهاجرت پروژه خود می‌پرسند. زمانیکه هاردفورک آلونزو انجام شود این مشکل برطرف می‌شود. البته معمولا آنها می‌خواهند برنامه‌هایی بین زنجیره‌ای باشند. اما در این میان پروژه‌هایی نیز وجود دارد که قصد مهاجرت کامل دارند.

خالق شبکه کاردانو اذعان داشت که برنامه نویسی و مهندسی این شبکه عامل اصلی کندی در پیشرفت آنها در سال‌های قبل بوده است. آنها چندین بار شبکه را از نو نوشتند تا در وضعیت کنونی خود قرار بگیرد. او در ادامه توضیح داد:

ما به مسیر خود برگشتیم و آپدیت شلی را انجام دادیم. امسال هم قراردادهای هوشمند را به همراه چند ویژگی دیگر راه‌اندازی می‌کنیم.

او در ادامه توضیح داد که شبکه‌هایی مانند بیت کوین کاملا غیرمتمرکز نیستند. در شبکه بیت کوین، ۱۰ استخر استخراج بزرگ بیش از ۵۰٪ بلاک‌ها را تولید می‌کنند. این درحالی است که کاردانو بیش از ۲۰۰۰ استخر سپرده‌گذاری دارد که بیش از ۸۰٪ از بلاک‌ها را تولید می‌کنند. بنابراین این شبکه حدود ۲۰ تا ۴۰ برابر از بیت کوین غیر متمرکزتر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا