اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا برای هفته اول خرداد

محمد کشتی‌آرای با اشاره به قیمت‌های امروز طلا و سکه بیان کرد: ارزش اونس جهانی با رشد ۱۱دلاری به ۱۸۸۱دلار رسیده اما از آنجا که نرخ ارز کاهش یافته، هم‌پوشانی این دو عامل باعث افت اندک قیمت طلا و سکه در بازار امروز شده است.

او همچنین درباره وضعیت تقاضا توضیح داد: میزان عرضه و تقاضا در بازار متعادل است و شاهد خرید و فروش‌های هیجانی نیستیم، همین موضوع باعث شد روز پنجشنبه حباب سکه طرح جدید برای اولین بار بعد از سال‌ها به صفر برسد و امروز هم حدود ۵۰هزار تومان است.

به گفته کشتی‌آرای، برخلاف سکه طرح جدید و قدیم تقاضا برای سکه‌های کوچک بالاست و به همین دلیل حباب آن‌ها کاهش نیافته به طوریکه حباب نیم سکه امروز حدود ۸۰۰هزار تومان است.

این فعال بازار طلا تصریح کرد: به نظر من در حال حاضر بهترین فرصت برای انجام معاملات خرید و فروش طلا و سکه است چرا که طی چند ماه گذشته قیمت طلا و سکه تغییر چندانی نداشته و نوسان طلا و سکه حدود ۲درصد بوده است.

کشتی‌آرای درباره آینده قیمت‌ها پیش‌بینی کرد: از آنجا که قیمت‌ها منطقی است، پیش‌بینی نمی‌شود که در آینده شاهد سقوط یا صعود چشمگیر بهای طلا و سکه باشیم اما چنانچه ایران و آمریکا بر سر برجام به توافقف برسند، قیمت طلا همپای دلار کاهش جزیی خواهد داشت.

قیمت طلا و سکه اول خرداد ماه ۱۴۰۰

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: قیمت سکه امامی در بازار امروز ۱۰میلیون و ۶۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون تومان است.

کشتی‌آرای گفت: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۶۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز به چهار میلیون و ۴۱۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز به سک میلیون و ۱۸هزار تومان رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا