بازارهای داخلی

قیمت طلا رکورد پاییز و زمستان را شکست!

به گزارش رویترز، طلا در روز جمعه در حدود بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته معامله می‌شود. اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد کاهش نرخ بهره تا اواسط سال جاری میلادی، از قیمت این فلز گرانبها حمایت کرده است.
به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۱۵۷ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۲ درصدی به ۲۱۶۴ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.
قیمت طلا بیش از ۳.۵ درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته و در آستانه بیشترین افزایش هفتگی از اواسط اکتبر یعنی آغاز تشدید تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و حماس قرار دارد. به علاوه، طلا سومین افزایش قیمت پیاپی هفتگی را تجربه می‌کند.

تحلیلگران عقیده دارند بزرگترین عامل افزایش قیمت طلا انتظار کاهش زود هنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکاست.
پاول گفت فدرال رزرو به زودی اطمینان لازم را در مورد پایین آمدن تورم و آغاز کاهش نرخ بهره در ماه‌های آینده به دست می‌آورد.
تاجران انتظار دارند نرخ بهره ۲۵ واحد پایین بیاید و ۷۵ درصد احتمال می‌دهند این اتفاق اولین بار در ماه ژوئن بیفتد.
پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.
از طرف دیگر، دلار در آستانه بیشترین کاهش قیمت هفتگی از ابتدای سال جاری میلادی قرار دارد و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.
تمرکز بازار در حال حاضر به اطلاعات اشتغال آمریکا معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۱۴ درصدی ۹۱۹ دلار و ۸۱ سنت معامله می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا