تکنولوژی

آیفون ۱۴ متفاوت ترین گوشی اپل

در گزارشی جدید تحلیلگر صنعت ترند فورس TrendForce با ادعای اینکه اپل – برای اولین بار در تاریخ آیفون – مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو را با نسل‌های مختلف چیپ ست خود عرضه می‌کند و به همین دلیل با تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های سازنده چیپ‌ست مذاکره کرده است.

 در این گزارش آمده است: سری آیفون ۱۴ که قرار است توسط اپل در ۲۰۲۲ عرضه شود، دارای چهار مدل جدید خواهد بود. مهم‌تر از همه و برخلاف عرضه‌های قبلی، تنها آخرین پردازنده‌ها در سری پرو استفاده می‌شوند.”

 این به اطلاعات فاش شده از مینگ چی کو، مارک گورمن از بلومبرگ و اطلاعات ناشناس اپل لیکس پرو AppleLeaksPro مربوط می‌شود، که همگی موافقند تراشه A۱۵ که در حال حاضر در سری آیفون ۱۳ استفاده می‌شود، به آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس نیز راه پیدا می‌کند.

 بحث‌برانگیزتر این است که AppleLeaksPro ادعا می‌کند اپل با ایده تغییر نام تراشه A۱۵ به A۱۶ بازی می‌کند و تراشه نسل بعدی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را A۱۶ Pro می‌نامد. اگر چنین شایعه‌ای درست باشد، این حرکت احتمالاً به طور گسترده‌ای به عنوان حرکتی گمراه کننده از طرف مصرف کنندگان و سایرین محکوم خواهد شد.

نوشته های مشابه

 از طرف دیگر، این ادعا با استراتژی گسترده‌تر اپل برای افزایش تمایز بین مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو نیز مطابقت دارد. در حالی که گوشی‌های آیفون ۱۴ شبیه به آیفون ۱۳ به نظر می‌رسند، دارای همان بریدگی، همان نسل چیپ‌ست و دوربین‌های پشتی مشابه، آیفون ۱۴ پرو دارای طراحی جدید، چیپ‌ست نسل بعدی و دوربین‌های ارتقا یافته خواهد بود.

 در عوض، خریداران آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس به طور قابل توجهی باید بیش از هر مدل قبلی آیفون پول بپردازند، زیرا قیمت‌های اولیه ۱۰۹۹ دلار و ۱۱۹۹ دلار به طور مکرر از منابع مختلف فاش شده است. در مقابل، مدل پایه آیفون ۱۴ بدون تغییر ۷۹۹ دلار خواهد بود و قیمت آیفون ۱۴ مکس ۱۰۰ دلار بالاتر خواهد بود و فاصله ۳۰۰ دلاری بین نسخه‌های پرو را ایجاد می‌کند. همچنین انتظار می‌رود اپل مدل‌های استاندارد آیفون را در سال آینده بازطراحی کند و محدوده را به USB-C تغییر دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا