بورس

بورس امروز ۲۳ بهمن

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است با توجه به پایداری بازار در کانال نزولی و همچنین روند بازگشتی معاملات امروز، روند نزولی معاملات همچنان ادامه یابد و روزی پرعرضه در انتظار معامله‌گران فردا باشد.حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را مورد بررسی قرار داده و گفت: بورس امروز وضعیت خوبی نداشت، به طوری‌که شاخص کل با ۳۸واحد اصلاح در محدوده یک میلیون و ۲۸۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم‌وزن نیز مسیر رفته را بازگشت و در نهایت با رشد ۰.۰۲درصدی کار خود را به پایان رساند.

وی بیان کرد: در میان ۷۱۹نماد معاملاتی امروز حدود ۷۷نماد با صف خرید همراه شدند و در مقابل ۱۱۵نماد به صف فروش نشستند. در معاملات امروز حدود ۳۱۰میلیارد تومان خروج پول حقیقی به ثبت رسید. سرانه خرید کل بازار ۱۹.۳ میلیون تومانی در مقابل سرانه فروش ۱۸.۸میلیون تومانی قرار گرفت.به طوری‌که ۵۰نماد بزرگ بازار حدود ۲۱۳میلیارد تومان خروج پول داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین حجم معاملاتی بازار در بازه ۲- الی ۳- درصد معامله شدند و حدود ۶۵درصد بازار در بازه منفی معامله شدند.

وی افزود: در میان صنایع مختلف، بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه‌گذاری‌ها» و «کاشی و سرامیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

مرید سادات در پایان گفت: با توجه به روند برگشتی که در بورس امروز داشتیم، به نظر می‌رسد بازار فردا نیز پرعرضه و سرخ پوش باشد، چشم انداز کلیت بازار نشان می‌دهد بازار همچنان در ترس به سر می‌برد و رشدهای صنایع نوسانی و کوتاه‌مدت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا