ارز دیجیتال

به‌روزرسانی بیت کوین کش؛ این ارز دوباره به ۱۰ رمزارز برتر پیوست

بیت کوین کش در آستانه به‌روزرسانی بعدی شبکه خود قرار دارد. با افزایش ۳۶ درصدی قیمت بیت کوین کش طی یک شب و رشد ۶۸ درصدی آن طی یک هفته اخیر، این ارز دیجیتال بار دیگر به جمع ۱۰ ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار راه یافت. قیمت این ارز دیجیتال روز گذشته از ۱۰۶۸ به ۱۴۶۲ دلار افزایش یافت. گفتنی است کمترین قیمت این ارز دیجیتال طی یک هفته گذشته، سطح ۸۰۰ دلار بود. در حال حاضر قیمت آن ۱۴۳۱ دلار است.

احیای بیت کوین کش که زمانی یکی از ۱۰ ارز دیجیتال اصلی به شمار می‌آمد، یک هفته قبل از هاردفورک برنامه‌ریزی شده برای ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) رخ داده است. گفتنی هاردفورک‌های بیت کوین کش هر سال دوبار صورت می‌گیرد و در این هاردفورک، دو تغییر کوچک اما نه به معنای کم‌اهمیت در شبکه انجام خواهد شد.

یکی از این تغییرات، حذف سقف زنجیره تراکنش‌های تأییدنشده بیتکوین کش است. این موضوع باعث می شود ریزتراکنش‌های بیشتری بدون آنکه منتظر تایید بلاک شوند، به شبکه ارسال شوند.

در شبکه بیت کوین کش، هر ۱۰ دقیقه یک بلاک استخراج می‌شود و سقف زنجیره تراکنش‌های تأییدنشده قدیمی، ۵۰ تراکنش است. این موضوع به برنامه‌هایی با حجم تراکنش زیاد امکان می‌داد تا قبل از آنکه به تایید بلاک نیاز داشته باشند، ۵۰ تراکنش تقریبا آنی انجام دهند. این سقف تعداد تراکنش در هاردفورک آتی حذف خواهد شد.

تغییر مهم دیگر که برای هاردفورک ۱۵ می برنامه‌ریزی شده است، معرفی چندین خروجی OP_RETURN است. به عبارت ساده‌تر، بلاک چین این ارز دیجیتال دائما ورود خرده اطلاعات نظیر متن، تصویر و سایر اطلاعات به تراکنش‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد. در حال حاضر، فقط یک خروجی OP_RETURN را می‌توان در یک تراکنش قرار داد. به‌روزرسانی آتی شبکه، قرار دادن چندین خرده اطلاعات در یک تراکنش را امکان‌پذیر خواهد ساخت.

این دو تغییر باعث می‌شود که شبکه بیتکوین کش برای مواردی با حجم تراکنش‌های زیاد به شبکه‌ای کاربردی تبدیل شود و آن را برای برنامه‌ها و کاربردهای محبوبی نظیر NFT ها کارآمدتر سازد. کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها بیان کرده‌اند که خواهان این تغییرات هستند تا قابلیت‌های بلاک چین بیت کوین کش به ویژه در رابطه با NFT ها گسترش یابد.

قیمت بیت کوین کش از ابتدای سال جاری تاکنون در روند صعودی قرار داشته است. طبق اطلاعات درون زنجیره‌ای BitInfoCharts، استفاده از این شبکه نیز افزایش چشمگیری داشته است.

تعداد تراکنش‌های روزانه بیتکوین کش از ۲۰,۰۰۰ تراکنش در ماه دسامبر سال گذشته به بیش از ۱۵۰,۰۰۰ تراکنش رسیده است که افزایش ۶۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. از ماه فوریه تا آوریل، شبکه بیت کوین کش معمولا تراکنش‌های روزانه بیشتری نسبت به بیت کوین پردازش کردن است. این تعداد در تاریخ ۲۱ مارس برای شبکه بیت کوین کش و بیت کوین به ترتیب برابر با ۴۱۴,۰۰۰ و ۲۲۹,۰۰۰ تراکنش بوده است.

هرچند اطلاعات رشد کمتری از لحاظ تعداد تراکنش‌های آدرس‌های منحصربه‌فرد را نشان می‌دهد. این تعداد، افزایش ۲۵ درصدی داشته و از ۴۰,۰۰۰ به ۵۰,۰۰۰ تراکنش رسیده است که تقریبا یک پنجم تراکنش‌های بیت کوین است.

هاردفورک های بیتکوین کش به دلیل حاشیه های فراوانی که داشته معمولا منجر به ریزش بازار شده اند. اگرچه این هاردفوک مخالفان زیادی به همراه نداشته و روند آن به خوبی طی می شود اما باید منتظر تاثیر این هاردفورک بر بازار ارزهای دیجیتال ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا