ارز دیجیتال

موانع برای BTC؛ اتریوم هم به ۳۰۰۰ دلار نزدیک شد

بعد از آنکه بیت کوین توانست در دو هفته اخیر به قیمت ۵۸۵۰۰ دلار برسد، هم‌اکنون با اندکی بازگشت در سطح ۵۶۵۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود. بیشتر آلتکوین‌ها نیز در شبانه روز گذشته با اندکی کاهش قیمت مواجه شده‌اند. با این حال اتریوم و چند رمزارز دیگر از متفاوت عمل کردند.

بیت کوین در گیرودار سطح ۵۷۰۰۰ دلار

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار، بعد از آنکه چندین روز در سطح‌های مختلف نوسان قیمت داشت، بالاخره روز گذشته از قیمت ۵۴۰۰۰ دلار با ۴۰۰۰ دلار افزایش به ۵۸۰۰۰ دلار رسید. این قیمت بعد از ریزش بازار در میانه ماه آپریل، بالاترین قیمت ثبت شده BTC بوده است.

این درحالیست که در این سطح، خرس‌ها بار دیگر وارد بازار شده‌اند و از ادامه روند صعودی جلوگیری کرده‌اند. تنها در چند ساعت پس از آن، قیمت بیت کوین ۲۰۰۰ دلار ریزش داشت و به زیر سطح ۵۶۰۰۰ دلار رسید. با این حال این ارز دیجیتال توانست بار دیگر رشد خود را ادامه دهد و هم‌اکنون با قیمت ۵۶۴۳۶ دلار معامله می‌شود. 

با توجه به اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، اولین موانع رشد قیمت Bitcoin مقاومت‌های ۵۸۳۵۵ و ۵۹۰۰۰ و مقاومت کلیدی ۶۰،۰۰۰ دلار هستند. از سوی دیگر سطح حمایت کلیدی و بسیار مهم ۵۶،۵۰۰ تا ۵۷۰۰۰ دلار که نمودار میانگین متحرک ۵۰ روزه است به همراه سطح ۵۶،۲۰۰ دلاری (که نمودار میانگین متحرک ۲۰ روزه است) حمایت‌های اولیه و مهم قیمت بیت کوین هستند. در پایین‌تر از آنها سطح ۵۵۰۰۰ دلار قرار دارد که به حمایت مهمی تبدیل شده است.


بازگشت آلتکوین‌ها؛ اتریوم در آستانه ۳۰۰۰ دلار

بسیاری از آلتکوین‌ها در هفته‌های اخیر رشد چشمگیری داشتند و باعث شدند که سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال کمتر شود. با این حال در ۲۴ ساعت گذشته از تب و تاب آنها کمی کاسته شده است. کوین صرافی بایننس (BNB) پس از آنکه روز گذشته توانست رکورد قیمت خود را تا سقف ۶۴۵ دلار جابجا کند، با ۳.۳٪ کاهش قیمت هم‌اکنون با قیمت ۶۰۸.۶ دلار معامله می‌شود.

ریپل (XRP) با ۰.۶٪ کاهش، کاردانو (ADA) با ۲.۵٪، پولکادات (DOT) با ۲.۱٪ یونی سواپ (UNI) با ۲.۸٪ و لایت کوین (LTC) با ۱٪ کاهش قیمت همراه بوده‌اند.

از طرف دیگر چین لینک (LINK) با ۴.۵ ٪ و دوج کوین (DOGE) با ۵.۵٪ افزایش قیمت بهترین عملکرد را در میان ارزهای برتر بازار به خود اختصاص داده‌اند.

اتریوم (ETH) نیز با حدود ۲٪ افزایش در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت خوبی قرار گرفته است و در این مدت توانست با اختلاف ۴۰ دلاری به قیمت رویایی ۳۰۰۰ دلار نزدیک شود. قیمت اتریوم امروز به بالاترین میزان خود یعنی ۲۹۵۵ دلار رسید.

تحلیل قیمت آلتکوین‌ها اتریوم در آستانه ۳۰۰۰ دلار

توکن‌های OKB با ۴۵٪ افزایش قیمت، توکن BakeryToken با ۴۱٪ رشد، NANO با ۲۲٪ و توکن صرافی هیوبی با ۱۵٪ افزایش به همراه فانتوم ۱۳٪ و اتریوم کلاسیک با ۱۲٪ و سولانا با ۱۰٪ افزایش قیمت، عملکردهای خوبی از خود نشان داده‌اند.

در مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتال حدود ۴۷ میلیارد دلار کاهش پیدا یافته و حدود ۲.۱۸ تریلیون دلار ارزش دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا