تکنولوژی

صفر تا صد این ماشین زیر یک ثانیه است!

به نقل از ایسنا، همه ما می‌دانیم که ایلان ماسک معمولا در طرح ادعاهای جسورانه در مورد سرمایه‌گذاری‌های خود عجیب و غریب عمل می‌کند و اتفاقا برخی از آنها درست از آب درمی‌آیند.

به نقل از آی‌ای، ادعاهای ماسک در مورد شرکت خودروسازی خود موسوم به تسلا(Tesla) اغلب درست بوده است. اکنون نیز اعلام کرده است که خودروی تسلا رودستر در کمتر از یک ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

جدیدترین اعلامیه ایلان ماسک در مورد خودروی تسلا رودستر شامل به‌روزرسانی‌های شگفت‌انگیز در مورد توسعه نسل دوم این خودروی الکتریکی است.

ماسک در ایکس نوشت: امشب، اهداف طراحی تسلا رودستر جدید را به شدت افزایش دادیم. هرگز خودروی دیگری مانند این وجود نخواهد داشت، اگر بتوانید آن را فقط یک خودرو بنامید.

نوشته های مشابه

ماسک فاش کرد که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ از طرح نهایی رودستر رونمایی کند و در سال ۲۰۲۵، یعنی چهار سال دیرتر از هدف اولیه که برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود، عرضه این خودرو را آغاز کند.

این اتفاق شاید بد نباشد، چرا که وانت برقی تسلا موسوم به سایبرتراک نیز دیر وارد بازار شد، اما محصولی خوش ساخت شده بود.

ماسک در ادامه نوشت: طراحی تولید کامل شد و با هدف عرضه در سال آینده تا پایان سال رونمایی می‌شود.

ایلان ماسک به طرفدارانش اطمینان داد که این تاخیر ارزشش را دارد، زیرا رودستر چیزی جز مهندسی و نوآوری شگفت انگیز نخواهد بود.

رودستر که ماسک برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ آن را معرفی کرد، یک خودروی اسپرت معمولی نیست. رودستر یک خودروی برقی و چهار نفره با سقف شیشه‌ای قابل جابجایی است، اما چیزی که آن را متمایز می‌کند عملکرد آن است که ماسک ادعا می‌کند با هیچ خودروی تولیدی دیگری در تاریخ مشابه نیست و بی‌نظیر خواهد بود.

برای اینکه به درک روشنی از این سرعت برسیم بد نیست بدانید که ادعای ماسک بدین معنی است که سرعت رودستر برای رسیدن از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، بیشتر از سرعت صوت است. گفتنی است که سرعت صوت در سطح دریا حدود ۱۲۳۰ کیلومتر در ساعت است.

طبق گفته پایگاه Auto Express، رکورددار فعلی سریع‌ترین دستیابی به صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت یک خودروی دوج چلنجر SRT Demon ۱۷۰ است که می‌تواند ظرف ۱.۶۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ برسد.

اما چیزهای بیشتری نیز در مورد رودستر وجود دارد. اگر بخواهید دوباره توییت‌های قدیمی ماسک را مرور کنید، می‌بینید که او یک بار به شوخی گفته بود که رودستر دارای یک «بسته آپشن اسپیس‌ایکس» نیز خواهد بود که شامل ۱۰ پیشران موشکی کوچک است که به این خودرو اضافه می‌شود و شتاب، حداکثر سرعت، ترمزگیری و قدرت آن در پیچ‌ها را افزایش می‌دهد.

ماسک اشاره کرد که این موتورها می‌توانند کاری کنند که خودرو در مسافت‌های کوتاه به پرواز درآید که البته بدیهی است که یک شوخی و اغراق است. اما چنین آپشنی می‌تواند ویژگی‌های زیبایی‌شناختی را به رودستر اضافه کند.

در نهایت، جای تعجب نیست که ادعاهای ایلان ماسک در مورد تسلا رودستر مورد انتظار بسیاری از مردم را سردرگم و احتمالا خوشحال کرده است. در حالی که تعدادی از طرفداران تسلا در مورد این سوپرخودرو هیجان‌زده هستند، برخی نگران ایمنی و قانونی بودن آن هستند.

اگر ماسک بتواند به وعده‌هایش عمل کند، در این صورت، رودستر موقعیت تسلا را به عنوان یک پیشرو در صنعت خودروسازی مستحکم خواهد کرد و به طور بالقوه طرز تفکر ما در مورد خودروهای الکتریکی را متحول خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا