ارز دیجیتال

بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتظار می رود نوسان بیت کوین افزایش یابد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال تقریبا ۳۸۸ میلیارد دلار است که رشد چشمگیری نسبت به زمان انتخابات قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۶ داشته است. برای مثال، در زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ قیمت بیت کوین تقریبا ۷۰۹ دلار بود. از آن زمان تاکنون بیت کوین شاهد افزایش قیمت ۱۸۰۲ درصدی بوده است. مثال دیگر،اتریوم است که قیمت آن از ۴ سال گذشته تاکنون از ۱۰.۸۳ به ۳۸۲ دلار رسیده است.

به دلیل انتخابات اخیر، تعدادی از معامله‌کنندگان و برخی از اطلاعات سنجش نوسان اذعان داشته‌اند که بازار ارزهای دیجیتال در هفته جاری با نوسان شدیدی مواجه خواهد شد.

اطلاعات نمودار “نوسان ضمنی ATM بیت کوین” از skew.com نشان می‌دهد که بازار آپشن‌های ارزهای دیجیتال در انتظار نوسان شدید قیمت است. معامله‌کنندگان دارایی‌های مالی سنتی نیز نوسان مشابهی را پس از انتخابات آمریکا درنظر دارند. در حال حاضر، نمودار Skew.com نشان می‌دهد نوسان ضمنی یک ماهه افزایش یافته است و در حال حاضر بر روی ۵۹ درصد قرار دارد. آمار سه ماهه و ۶ ماهه نوسان ضمنی قیمت بیت کوین نیز به ترتیب به ۶۲ و ۶۵ درصد افزایش یافته است.

حساب توییتر skew.com درباره نوسان ضمنی گفته است:

روز انتخابات است. معامله‌کنندگان آپشن‌ها افزایش ۳.۵ درصدی نوسان قیمت ضمنی بیت کوین را به دلیل انتخابات پیش‌بینی می‌کنند.

 

نوسانات بیت کوین

سختی استخراج شبکه بیت کوین بیشترین کاهش در طول تاریخ خود را تجربه کرد

تعدادی از صاحب‌نظران و محققان عرصه ارزهای دیجیتال در کانال‌ها و فروم‌های اینترنتی درباره شرایط بازار ارزهای دیجیتال پس از انتخابات صحبت کرده‌اند. Arcane Research نموداری در توییتر منتشر کرده است که شرایط بیت کوین و S&P 500 را طی هفته انتخابات نشان می‌دهد. Arcane در این خصوص نوشت:

نوسانات جالبی از جانب بیت کوین و S&P 500 در روز انتخابات سال ۲۰۱۶ وجود دارد. اینبار چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

یکی از طرفداران ارزهای دیجیتال به اسم Cryptoredacted نیز در این خصوص نوشت:

در آرامش باشید و بدانید که فارغ از نتیجه انتخابات، نقره و طلا ارزش خود را حفظ خواهند کرد و بیت کوین نیز مثل همیشه خواهد بود.

تای یانگ (Ty Young) از Messari.io نیز در خصوص ارتباط انتخابات آمریکا و بیت کوین صحبت کرده است. وی در این خصوص نوشت:

اکثر نظرسنجی‌ها احتمال ۶۰ درصدی پیروزی جو بایدن را نشان می‌دهند. این نتیجه می‌تواند به معنای بسته‌های اقتصادی و تسهیل کمی بیشتر و دستورالعمل‌های شفاف‌تر برای سرمایه‌گذاران باشد.

یانگ افزود:

یک نکته محتمل است: نوسان در پیش است. نکته مثبت برای بیت کوین این است که بانک‌های مرکزی به ارائه پول و بسته‌های اقتصادی بیشتر خواهند پرداخت که به سود بیت کوین است. نکته منفی نیز این است که پایان انتخابات و موج دوم قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌تواند برای بازارهای مختلف فاجعه‌بار باشد و قیمت بیت کوین را کاهش دهد.

به علاوه، گزارش هفتگی پلتفرم تحقیقاتی و معاملاتی Luno از شرایط بازار، به انتخابات روز سه‌شنبه پرداخته است.

تحلیلگران Luno گفته‌اند:

انتخابات چهار سال قبل پر فراز و نشیب بود و قابل پیش‌بینی بود که انتخابات سال جاری نیز با نوسانات زیاد همراه باشد. پس از پایان ساعت کاری روز انتخابات گذشته، بازار قراردادهای آتی S&P 500 با کاهش شدیدی مواجه شد و سپس با اعلام پیروزی ترامپ به شرایط قبل برگشت. بازار واکنش مثبتی به پیروزی ترامپ نشان داد و آن هفته را با رشد ۵ درصدی به پایان رساند.

بسیاری از طرفداران بیت کوین معتقدند که فارغ از نتیجه انتخابات، فساد اقتصادی ادامه خواهد یافت. الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky) مدیرعامل Celsius Network معتقد است که با افزایش تنش مدنی و بی‌ثباتی اقتصادی، بانک‌های مرکزی در صدد تزریق نقدینگی به اقتصاد رو به افول خواهند بود.

ماشینسکی افزود:

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث افزایش بی‌ثباتی اقتصادی می‌شود و شرکت‌ها به ذخایر و نقدینگی بیشتری نیاز خواهند داشت. اقتصاد جهانی در حال پشت‌سر گذاشتن رکود بسیار آرامی است و تقاضا برای کالاها و خدمات در حال کاهش است. در این بین، بانک‌های مرکزی به تزریق نقدینگی می‌پردازند و در صدد ادامه این روند هستند. تمام این شرایط به نفع تولید ناخالص ملی نیست. فارغ از آنکه چه کسی پیروز انتخابات خواهد شد، در ۲ الی ۳ سال آتی شاهد رکود شدیدی خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا