ارز دیجیتال

عرضه نسخه ۲ پروتکل آوه؛ پرداخت ۸۸۰ هزار دلار توکن AAVE به کاربران

پروتکل آوه (Aave) نسخه دوم برنامه ماینینگ نقدینگی خود را عرضه کرد و طی آن، تا تاریخ ۱۵ جولای تقریبا ۸۸۰,۰۰۰ دلار توکن به صورت روزانه به کاربران پاداش ارائه می‌دهد.

آوه نسخه دوم پروتکل ماینینگ نقدینگی خود را عرضه کرده است و کاربران می‌توانند تا بیش از ۲۰ درصد توکن نظارتی پاداش دریافت کنند.

در حال حاضر، کاربرانی که استیبل کوین‌های خود را در این پروتکل سپرده‌گذاری کرده‌اند می‌توانند علاوه بر سود معمول خود، بین ۴.۷۸ الی ۱۳.۴۹ درصد سود اضافه به صورت توکن‌های آوه استیک‌شده (stkAAVE) دریافت کنند.

هرچند به نظر می‌رسد بیشترین پاداش به وام‌گیرندگان استیبل کوین ارائه می‌شود. این افراد در حال حاضر ۵.۱۵ الی ۲۲.۰۵ درصد پاداش دریافت می‌کنند.

برنامه ماینینگ نقدینگی پروتکل آوه از طریق رای‌گیری نظارتی در تاریخ ۲۴ آوریل تصویب شد و طی آن، قرار شد تا تاریخ ۱۵ جولای، ۲۲۰۰ توکن stkAAVE معادل با ۸۸۰,۰۰۰ دلار با احتساب قیمت کنونی به وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان توزیع شود. این برنامه در ماه جولای بازبینی خواهد شد.

بیش از دو سوم پاداش‌ها به بازارهای USDC و USDT اختصاص یافته است و ۳۲.۵ درصد دیگر نیز بین بازارهای DAI، اتر، wBTC و GUSD توزیع می‌شود. آوه در این خصوص بیان کرد:

پروپوزال AIP 16 نقدینگی موجود در اکوسیستم پروتکل آوه را افزایش می‌دهد. از این نقدینگی می‌توان برای تامین بودجه و هزینه پاداش‌ها و هزینه توسعه‌دهندگان استفاده کرد.

آوه گفته است که در صدد ارائه پاداش بیشتر برای جلوگیری از وام‌دهی پرخطر و افزایش نقدینگی استیبل کوین است.

با توجه به اینکه تقریبا ۴۰ درصد سرمایه آوه هم‌چنان در نسخه اول مسدود شده است، برنامه ارائه پاداش نسخه دوم در صدد تشویق کاربران به انتقال به نسخه دوم این پروتکل است. آوه در این خصوص گفته است:

با معرفی برنامه پاداش ماینینگ نقدینگی که فقط در نسخه دوم آوه در دسترس است، ارائه‌دهندگان نقدینگی و وام‌گیرندگان به سمت نسخه جدید جذب خواهند شد.

این برنامه به دنبال بررسی امکان اجرای آوه در راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم پولیگان (Polygon) است. آوه در تاریخ ۲۵ آوریل خاطرنشان کرده بود که یک روز پس از اجرای آوه در پولیگان به یک میلیارد دلار سرمایه مسدودشده و ۷۲۰۰ کاربر دست یافته‌اند.

طبق اطلاعات DeFi Llama، آوه در حال حاضر با ۷.۵ میلیارد سرمایه مسدودشده، ششمین پروتکل دیفای از این لحاظ است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا