ارز دیجیتال

ارزش ۵۰ میلیارد دلاری بازار تتر

رمز ارز USDT به عنوان استیبل کوینی با پشتوانه دلار همواره معادل یک دلار آمریکا خواهد بود که توسط شرکت تتر نگهداری می‌شود. پائولو آردوینو مدیر عامل این شرکت گفت:

عبور از ارزش بازار ۵۰ میلیارد دلاری، قدم بزرگی برای شرکت تتر خواهد بود. موفقیت تتر طرح اولیه‌ای برای رمزارز بانک‌های مرکزی (CBDC) و سیستم بانکداری خواهد بود. از اینکه تتر نقش محوری در فضای ارزهای دیجیتال و در سرتاسر برنامه‌ها و پروتکل‌ها ایفا می‌کند به خود می‌بالیم.

رمزارز USDT موقعیتی منحصر به فرد در دنیای ارزهای دیجیتال دارد. تتر به عنوان اولین استیبل کوین با پشتوانه دلار، بیش‌ترین نقدینگی را در بین رقبای خود دارد. تتر در بیشتر صرافی‌ها بزرگ‌ترین جفت معاملاتی با بیت کوین و اتر است.

جایگاه استیبل کوین تتر بر اساس ارزش بازار

سهم بازار هر استیبل کوین

در زمان نگارش این خبر، USDT حدود ۶۶.۱٪ از کل بازار استیبل کوین‌ها را به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم استیبل کوین USDC با ارزش بازار ۱۱ میلیارد دلار معادل ۱۷٪ بازار قرار دارد. BUSD با ۹٪ سهم بازار استیبل کوین‌ها در رتبه سوم قرار دارد.

برای مدت زیادی حدس و گمان‌هایی در مورد پشتوانه دلاری شرکت تتر وجود داشت که باعث ایجاد نوعی ترس در جامعه طرفداران ارزهای دیجیتال شده بود. اما بعد از مهر تایید سازمان Cayman Island مبنی بر وجود پشتوانه کامل این شرکت، این حدس و گمان‌ها از بین رفت.

از طرف دیگر عرضه استیبل کوین تتر روی شبکه ترون از عرضه آن روی شبکه اتریوم پیشی گرفت. توزیع تتر روی ترون معادل ۲۶ میلیارد دلار و روی شبکه اتریوم معادل ۲۴.۴ میلیارد دلار است.

عرضه تتر روی شبکه ترون و اتریوم

مدیر عامل این شرکت اذعان داشت:

کاربران USDT شبکه ترون را به دلیل تایید سریع‌تر و کارمزد کمتر ترجیح می‌دهند.

بر اساس گزارشات The Block research بیشترین میزان استفاده از تتر شبکه ترون در صرافی‌های بایننس، هیوبی و اوکی‌اکس است.

USDT نسبت به انتقال ارز فیات ارزان‌تر است. علاوه بر آن تتر نسبت به کارت‌های اعتباری و سیستم‌های سنتی پرداخت سریع‌تر است. علاوه بر معاملات ارزهای دیجیتال، کاربردهای دیگر این استیبل کوین شامل پرداخت‌ها، حواله‌ها و استفاده در امور مالی غیر متمرکز (دیفای) است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا