ارز دیجیتال

بازار دیفای در دستان این صرافی غیرمتمرکز

بزرگترین صرافی غیرمتمرکز جهان، یونی‌سواپبا اجرای قراردادهای خود در هر چهار شبکه آزمایشی اتریوم گامی بلند در راستای عرضه نسخه ۳ خود برداشته است.

صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ با اعلام اجرای موفق قراردادهای هوشمند نسخه ۳ در تمام شبکه‌های آزمایشی اتریوم، به عرضه نسخه آن نزدیک‌تر شده است.

یونی‌سواپ در اطلاعیه ۲۱ آوریل تایید کرد که قراردادهای هوشمند نسخه ۳ این پروتکل در تمام چهار شبکه آزمایشی اتریوم شامل راپستن (Ropsten)، رینکبای (Rinkeby)، کووان (Kovan) و گوئرلی (Goerli) پیاده‌سازی شده است.

آدرس‌های شبکه آزمایشی در گیت‌هاب منتشر شده‌اند و یونی‌سواپ به کاربران خاطرنشان کرده است که این آدرس‌ها، آدرس‌های نهایی نیستند و تغییر خواهند کرد زیرا تیم توسعه‌دهنده به‌روزرسانی‌های نهایی را بر روی مخزن گیت‌هاب اعمال می‌کند. قراردادهای اصلی نسخه ۳ یونی‌سواپ نیز در گیت‌هاب وارد شده‌اند.

طرح کشف باگ همراه با جایزه نیز در تاریخ ۲۳ مارس آغاز شد که طی آن، برای کشف باگ‌های مهم در قراردادهای نسخه سوم تا ۵۰۰,۰۰۰ دلار جایزه ارائه میشد. طبق اطلاعیه رسمی، انتظار می‌رود نسخه ۳ یونی‌سواپ در تاریخ ۵ می بر روی شبکه اصلی عرضه شود.

یونی‌سواپ برای به‌روزرسانی بعدی خود، مسیر صرفه‌جویی در استفاده از سرمایه را در پیش گرفته است که طی آن، درآمد منفعل حاصل از ارائه نقدینگی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران معمولی دیفای پیچیده می‌شود.

بعضی از به‌روزرسانی‌ها در نسخه بعدی شامل دسته‌بندی چندگانه کارمزدها است که به ارائه‌دهندگان نقدینگی امکان می‌دهد تا با پذیرش درجات مختلفی از ریسک، سود متفاوتی کسب کنند. به‌روزرسانی‌هایی نیز برای منحنی‌های بازارسازهای خودکار وجود دارد که طی آن، وضعیت‌های معاملاتی افراد در یک استخر جمع‌آوری می‌شود تا یک منحنی جامعی برای کاربران ارائه دهد.

علیرغم کارمزد بسیار زیاد شبکه اتریوم که در حال حاضر برای تبادل توکن در یونی‌سواپ به طور میانگین معادل با ۶۷ دلار است، اما حجم معاملات این صرافی غیرمتمرکز هم‌چنان در حال افزایش است.

در تاریخ ۲۰ آوریل، هیدن آدامز (Hayden Adams) موسس یونی‌سواپ بیان کرد که این پلتفرم برای اولین بار به نقطه عطف حجم معاملات ۱۰ میلیارد دلار در یک هفته دست یافته است.

در حال حاضر، قیمت توکن یونی‌سواپ به اسم UNI نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۱۰.۵ درصد افزایش داشته و به قیمت بالاتر از ۳۱ دلار رسیده است، اما هم‌چنان نسبت به رکورد قیمتی ۳۹.۲۰ دلار که در تاریخ ۱۵ آوریل ثبت شده است فاصله دارد.

گفتنی است حجم معاملاتی ۱۰ میلیارد دلار در یک هفته تقریبا دو برابر حجم معاملاتی است که ۶ ماه قبل ثبت شده است. توییت هیدن آدامز همراه با نموداری بود که افزایش ۲۵.۷ درصدی حجم معاملات هفتگی را نشان می‌دهد.

حجم معاملات یونی‌سواپ
حجم معاملات یونی‌سواپ

آدامز خاطرنشان کرده است که با نرخ رشد کنونی، حجم معاملات یونی‌سواپ در سال ۲۰۲۱ از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

حجم معاملات

یونی‌سواپ نقش محوری در دیفای ایفا می‌کند، به طوری که بسیاری از پروژه‌ها ابتدا در این پلتفرم عرضه می‌شوند.

اگرچه بازار با اصلاح قیمت مواجه بوده، اما دیفای با رشد همراه بوده است. چندین پروتکل و راهکار جدید با هدف تسهیل تجربه کاربری در دیفای در حال عرضه هستند. یونی‌سواپ نیز از این رشد بهره‌مند خواهد شد.

رشد دیفای منجر به رشد قابل توجه قیمت UNI شده است. یونی‌سواپ سال گذشته ۴۰۰ توکن UNI به کاربران ایردراپ کرده است که هم‌اکنون ارزش آن معادل با ۱۲,۰۰۰ دلار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا