ارز دیجیتال

سرمایه گذاری مایکل جردن بسکتبالیست معروف بر روی NFT ها

شرکت Coatue Rakes در میان سرمایه‌گذاران

شرکت سرمایه‌گذاری نیویورکی Coatue Management که چندین سرمایه‌گذاری‌ دیگر در عرصه فناوری انجام داده است، قرارداد چشمگیر و سودآوری را با دپر لبز منعقد کرده است. اسامی معروفی در عرصه بسکتبال نظیر مایکل جردن، کوین دورانت و کلی تامپسون در فهرست سرمایه‌گذاری در Dapper Labs به چشم می‌خورند. این سرمایه‌گذاری‌ها فقط به افراد حاضر در عرصه بسکتبال محدود نمی‌شود. افراد شناخته‌شده‌ای نظیر ویل اسمیت، اشتون کوچر و شاون مندز نیز در این عرصه حضور دارند.

شرکت دپر لبز ابتدا برای بازی رایانه‌ای کریپتوکیتیز (CryptoKitties) به شهرت دست یافت. این پروژه سریعا به یکی از قابل توجه‌ترین آیتم‌های کلکسیونی NFT بر بستر بلاک چین اتریوم تبدیل شد.

اکنون با رشد چشمگیر NBA Top Shot، شرکت دپر لبز می‌تواند با ۳۰۵ میلیون سرمایه‌ای که به دست آورده است به رشد خود ادامه دهد.

با افزایش حضور و شناخت بین‌المللی UFC و همکاری آن با شرکت دپر لبز، صحنه‌های دیدنی این ورزش می‌تواند میلیون‌ها دلار سود دیگر روانه این شرکت کند.

آیتم‌های کلکسیونی NBA Top Shot چیست؟

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT ها در دنیای ارزهای دیجیتال به شهرت بسیار زیادی دست یافته‌اند. NFT ها از فناوری رمزنگاری پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که دارایی دیجیتال موردنظر برای همیشه متعلق به شما خواهد بود. ویژگی منحصربه‌فرد و کمیاب بودن که با NFT ها ایجاد شده است منجر به ثروت‌ زیادی برای هنرمندان شده است که قابل توجه‌ترین آن، فروش ۶۹ میلیون دلاری NFT توسط بیپل (Beeple) بوده است.

در این بین، NBA Top Shot نیز از این توکن‌ها برای ثبت لحظه‌های دیدنی بسکتبال NBA استفاده می‌کند. این NFT ها به صورت کارت‌های کلکسیونی در فرمت ویدیویی ایجاد می‌شوند.

طی ۶ ماه، ارزش این لحظه‌های دیدنی و NFT ها از ۱۷۵,۰۰۰ دلار به ۲۰ میلیون دلار افزایش یافته است. با توجه به نوپا بودن این صنعت و رایج‌شدن آن، به نظر می‌رسد که ارزش این NFT ها بیشتر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا