ارز دیجیتال

ویزا پرداخت‌ها با استیبل کوین USDC را بر بستر بلاک چین اتریوم انجام می‌دهد

روز دوشنبه ویزا (Visa) اعلام کرد که پرداخت‌های استیبل کوین USDC را بر بستر بلاک چین اتریوم انجام می‌دهد.

این موضوع بدان معنا است که ویزا به اولین شبکه پرداختی بزرگ تبدیل شده است که از یک استیبل کوین به عنوان ارز پرداختی استفاده می‌کند. تاکنون، ویز‌ا فقط پرداخت‌های ارزهای فیات را پردازش می‌کرد.

ویزا برای تحقق قابلیت پرداخت‌های USDC ابتدا با Crypto.com همکاری می‌کند و به این شرکت اجازه می‌دهد تا کسب‌وکار کارت‌های اعتباری ارزهای دیجیتال را مدیریت کند.

قبل از این، فرآیند پرداخت استاندارد ویزا، Crypto.com را مستلزم این میکرد تا پرداخت‌ها را به صورت ارز فیات انجام دهد. این موضوع منجر به اعمال هزینه و پیچیدگی‌های غیرضروری به این شرکت میشد. اکنون Crypto.com مجبور نیست که از مجراهای پرداختی مختلف عبور کند و پرداخت‌های ویز‌ا را مستقیما با USDC انجام می‌دهد.

گام جدید ویزا برای پذیرش بیشتر کریپتو

جک فورستل (Jack Forestell) مدیر ارشد محصولات ویزا در این خصوص گفت: معرفی امروز، نقطه عطف مهمی در توجه به نیازهای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری امور مالی است تا این شرکت‌ها بتوانند کسب‌وکار خود را با استفاده از استیبل کوین‌ها یا ارزهای دیجیتال مدیریت کنند. این طرح در مسیر گسترش روزافزون قابلیت‌هایی است که می‌توانیم ارائه دهیم و پرداخت‌های تمام ارزها در سراسر جهان را تسهیل سازیم.

کریس مارزالک (Kris Marszalek) مدیرعامل و هم‌بنیانگذار Crypto.com گفته است که این شرکت در صدد آن است تا به میلیون‌ها کاربر خود در سراسر جهان امکان دهد تا به ارزهای دیجیتال دسترسی یابند و از آنها استفاده کنند. قابلیت جدید ویزا مبنی بر پذیرش مستقیم و تعامل با ارزهای دیجیتال به افزایش مزایای ارزهای دیجیتال کمک شایانی می‌کند.

واسطه پرداختی USDC برای شرکت ویزا، بانک ارز دیجیتال Anchorage است. این موضوع بدان معنا است که crypto.com، مقدار USDC دریافتی را به آدرس اتریوم ویز‌ا در Anchorage ارسال می‌کند.

دیگو مونیکا (Diogo Monica) هم‌بنیانگذار و رییس Anchorage در این خصوص گفت:

ویزا در سال ۲۰۱۹ با ایده پرداخت‌های ایمن، کارآمد و یکپارچه نزد ما آمد. این ایده با ارتباط خزانه ویزا با پلتفرم تصدی Anchorage محقق میشد. این طرح به نسل بعد صادرکنندگان ارزهای دیجیتال امکان می‌دهد تا پرداخت‌های ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین عمومی را مستقیما با ویز‌ا انجام دهند.

ویزا گفته است که این سرویس جدید، گامی کوچک رو به جلو برای این پلتفرم و گامی بزرگ برای یکپارچه‌سازی و استفاده از ارزهای دیجیتال است.

ویز‌ا پس از آزمایش و مشورت با مشتریان، شرکا و اعضای جامعه قانونگذاری امیدوار است که در سال آتی بتواند قابلیت پرداخت مستقیم USDC را برای شرکای خود نیز عرضه کند.

ویزا هم‌چنین در نظر دارد تا پرداخت‌های ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC ها) را نیز انجام دهد. اوایل ماه جاری، آلفرد کلی (Alfred Kelly) مدیرعامل ویز‌ا گفته بود که این شرکت در صدد پشتیبانی از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است.

مسترکارت که رقیب اصلی ویزا به شمار می‌آید نیز در صدد استفاده از فرصت‌های تجاری موجود در عرصه ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌ها و هم‌چنین CBDC ها است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا