ارز دیجیتال

ارزش بازار استیبل کوین دای(DAI) از یک میلیارد دلار عبور کرد!

بر اساس کوین گکو(CoinGecko) در روز چهارشنبه ارزش بازار استیبل کوین دای مرز ۱ میلیارد دلار را شکست.

رونه کریستنسن، بنیانگذار MakerDAO ، از طریق سخنگوی خود به کوین دیسک گفت:

یک میلیارد دای(DAI) در گردش یک نقطه عطف بزرگ و بسیار باارزش است که مردم در سراسر جهان خواهان دسترسی بیشتر، شفافیت بیشتر و فرصت بیشتر برای به حداکثر رساندن پتانسیل وتوان اقتصادی خود هستند.

بنیاد MakerDAO تأیید کرد که امروز عرضه دای ۳۰ میلیون دلار افزایش یافته است، هر چند که جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

ارزش بازار دای

DAIزمانی ایجاد می‌شود که کاربران اتریوم یکی از دارایی‌ها را در پروتکل Maker واریز می‌کنند و در مقابل دارایی واریز شده به پروتکل، استیبل کوین DAI را به شکل وام دریافت می‌کنند. قراردادهای هوشمند برای هر DAI ارزش ۱ دلار را اعمال می‌کنند، که به استیبل کوین کمک می‌کند تا به طور کلی ارزش ثابت یک دلار را حفظ کند، هرچند که هر از چند گاهی متفاوت است.

کلیه اطلاعات مربوط به سیستم MakerDAO در وب سایت Dai Stats قابل مشاهده است. تا لحظه تنظیم این گزارش، میزان کل عرضه در حدود ۹۹۳ میلیون DAI است. (و چون قیمت هر استیبل کوین DAI در زمان نوشتن این گزارش کمی بیشتر از ۱.۰۱ دلار است، ارزش بازار دای از ۱ میلیارد دلار تجاوز می‌کند.)

رابرت لشنر، بنیانگذار بازار پول دیفای یعنی Compound به کوین دیسک گفت:

دای پیشگام ابزارهای مالی ایجاد شده توسط پروتکل است – و رسیدن به نقطه عطف یک میلیارد دای اثبات می‌کند که این استیبل کوین کار می‌کند ، اینجاست که بماند و بیان از دلپذیری پلتفرم اتریوم برای کاربران دارد.

شایان ذکر است که در همین ماه فوریه بود که برای اولین بار ارزش کل دارایی‌های مسدود شده در دیفای مرز ۱ میلیارد دلار را در هم شکست.

در کامپوند(Compound)، در حال حاضر ۱.۶ میلیارد دلار DAI قفل شده است. همانطور که قبلا اشاره کردیم، به این دلیل است که کاربران به صورت دوره‌ای و با توجه به موجودی نرخ وثیقه دای را واریز می‌کنند، وام می‌گیرند و دوباره واریز می‌کنند.

در حالی که بیشتر DAI که در جهان استفاده می‌شود به فرم توکن ERC-۲۰ است، اما همه توکن‌های دای به این شکل نیستند و این از نظر طراحی است. Nik Kunkel توسعه دهنده بنیاد Maker، توضیح داد که تا زمانی که کاربران استیبل کوین DAI را از MakerDAO برداشت نکرده باشند، قرارداد هوشمند ERC-۲۰ را نمی پذیردو در آینده کاربران در صورت بروز موارد بهتر می‌توانند این کار را در استانداردهای سایر توکن‌ها انجام دهند.

در سیستم Maker، دای یک توکن ERC-۲۰ نیست. دای فقط دای است.

حدود یک سوم کل عرضه در قرارداد هوشمند DSR است، علی رغم اینکه در حال حاضر بدون بازده است. در حال حاضر بیشتر دای یعنی بیش از ۶۲۰ میلیون واحد در قرارداد هوشمند ERC-۲۰ قرار دارد، همانطور که در اتر اسکن (Etherscan) قابل مشاهده است.

كونكل توضيح داد:

DSR خود بخشی از پروتكل است، بنابراين در مورد اينكه دای بايد به چه شكلي باشد نظر نمی‌دهد.

در حال حاضر طبق داده‌های دیفای پالس، میکر ۲.۳میلیارد دلار دارایی قفل شده دارد و پس از یونی سواپ دومین برنامه بزرگ دیفای در اتریوم است.

کریستنسن گفت:

MakerDAO ساخته شده است تا با استفاده از آن مردم راهی بهتر و شفاف‌تر برای مشارکت در سیستم مالی جهانی پیدا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا