ارز دیجیتال

صندوق بازنشستگی نیوزلند ۵% دارایی خود را در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند

پذیرش و سرمایه‌گذاری سازمانی در بیت کوین در حال افزایش است. در این خصوص، به نظر می‌رسد برنامه KiwiSaver از ماه اکتبر ۲۰۲۰ به عرصه بیت کوین وارد شده است. این بار صندوق بازنشستگی نیوزلند به بیت کوین علاقه پیدا کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برنامه ۳۵۰ میلیون دلاری KiwiSaver Growth Strategy توسط مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیوزلند، ۵ درصد از دارایی‌های خود را به بیت کوین اختصاص داده است. این موضوع، ورود تدریجی سرمایه‌گذاران سازمانی به عرصه بیت کوین را تایید می‌کند.

طبق گفته جیمز گریگور (James Grigor) مدیر ارشد سرمایه‌گذاری مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیوزلند به تشابه‌های چشمگیر بیت کوین با طلا به عنوان یکی از دلایل اصلی ورود به این عرصه اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه بیت کوین در محصولات بیشتری از KiwiSaver طی پنج سال آینده حضور خواهد داشت، افزود:

اگر از سرمایه‌گذاری در طلا راضی و خشنود هستید نباید از بیت کوین چشم‌پوشی کنید.

گریگور بیان کرده است که شرکت او اولین بار در ماه اکتبر ۲۰۲۰ و با قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار به خرید بیت کوین پرداخته است.

طلا و بیت کوین در یک دسته قرار گرفته‌اند

قیمت بیت کوین اوایل ماه جاری میلادی به بیش از ۶۱,۰۰۰ دلار رسید. این موضوع منجر به سود ۶ برابری KiwiSaver طی فقط ۵ ماه شده است. اگرچه قیمت بیت کوین طی هفته گذشته مقداری کاهش یافته است، اما صندوق بازنشستگی نیوزلند هم‌چنان به سود هنگفتی از بیت کوین رسیده است.

گریگور اذعان داشته است که KiwiSaver عمدتا به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های سنتی می‌پردازد اما در ادامه خاطرنشان کرد که به فرصت‌های دیگر سرمایه‌گذاری نیز توجه می‌کنند. در مورد بیت کوین گفته است که این دارایی می‌تواند بهترین بازنشستگی را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان بیاورد.

اگرچه صندوق‌های پوشش ریسک و دفاتر خانوادگی در حال پذیرش بیت کوین هستند، اما صندوق‌های بازنشستگی در این زمینه عملکرد ضعیف‌تر و کندتری داشته‌اند. افزایش ورود سرمایه‌گذاران سازمانی می‌تواند پذیرش بیت کوین را سرعت ببخشد. در آمریکا، شرکت گری‌اسکیل خاطرنشان کرده است که صندوق‌های بازنشستگی به عرصه ارزهای دیجیتال وارد شده‌اند. مایکل سوننسهاین (Michael Sonnenshein) مدیرعامل گری‌اسکیل در این خصوص گفته است:

حجم سرمایه‌های اختصاص یافته به این عرصه نیز با سرعت زیادی در حال افزایش است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا