ارز دیجیتال

فعالیت صرافی OKEx متوقف می‌شود!

صرافی OKEx کره جنوبی اعلام کرد که به کار خود پایان خواهد داد، زیرا مقامات این کشور در حال آماده‌سازی و اعمال چارچوب قانونی جدیدی برای صنعت ارزهای دیجیتال هستند.

شعبه کره جنوبی صرافی ارز دیجیتال OKEx ماه آینده به کار خود پایان خواهد داد. OKEx Korea به طور رسمی این خبر را در روز سه‌شنبه اعلام کرد.

صرافی OKEx Korea بیان کرده است که کاربران باید دارایی‌هایی ارز دیجیتال و ارز وون (ارز ملی کره جنوبی) را تا تاریخ ۷ آوریل برداشت کنند. پس از این تاریخ، صرافی OKEx مسئول ضررهای ناشی از عدم امکان برداشت توسط مشتریان نخواهد بود.

صرافی OKEx Korea تا تاریخ ۷ آوریل به طور شبانه‌روزی، درخواست‌های برداشت را می‌پذیرد. اگر مقدار درخواست برداشت کمتر از حداقل مقدار تعیین‌شده باشد، مورد موافقت قرار نمی‌گیرد.

این خبر اندکی پس از آن اعلام شد که صرافی OKEx Korea در تاریخ ۱۵ مارس، به دلیل تعمیرات سایت به طور موقت، برداشت‌ها را متوقف کرده بود.

این صرافی طی بیانیه مذکور به دلیل تعطیل شدن خود اشاره نکرده و تاکنون اظهارنظری در این مورد بیان نکرده است.

تعطیل شدن OKEx Korea به دلیل چارچوب قانونی جدیدی است که برای ارزهای دیجیتال و ارائه‌دهندگان سرویس‌های مرتبط وضع شده است و از ۲۵ مارس اعمال خواهد شد. طبق قانون ارائه گزارش و استفاده از تراکنش‌های مالی، کسب‌وکارهای مرتبط با دارایی‌های مجازی نظیر صرافی‌های ارز دیجیتال موظف می‌شوند تا اطلاعات کاربران را به واحد تحلیل امور مالی که تحت نظر کمیسیون سرویس‌های امور مالی است گزارش دهند.

ارائه‌دهندگان سرویس‌های دارایی‌های مجازی (VASP) باید برای واریزها و برداشت‌ها با یکی از بانک‌های این کشور، احراز هویت با نام واقعی ایجاد کنند. بدین ترتیب، تمام VASP ها باید در سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ثبت شوند.

شعبه کره جنوبی صرافی بایننس میز در اوایل سال ۲۰۲۱ به فعالیت خود در این کشور پایان داده بود. بایننس دلیل تعطیل شدن این شعبه را کاهش نقدینگی و حجم کم معاملات بیان کرده بود.

طبق اطلاعات کوین مارکت کپ، حجم معاملات روزانه صرافی OKEx Korea برابر با ۱.۸ میلیون دلار است. گفتنی است حجم معاملات جهانی این صرافی ۶ میلیارد دلار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا