بازارهای خارجی

اخراج ۱۱ هزار کارمند متا!

شرکت متا (فیس‌بوک) اعلام کرد که ۱۳ درصد از کارکنان فعلی خود را اخراج می‌کند که اولین تعدیل نیروی جمعی در تاریخ این شرکت به شمار می‌رود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در نامه‌ای به کارمندانش اخراج‌ها را اعلام کرد و همچنین تکرار کرد که توقف استخدام که از اوایل سال جاری آغاز شد، تا سه ماهه اول مالی سال آینده تمدید خواهد شد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از طریق اتاق خبر متا، اخراج ۱۱ هزار شغل پایان یافته است. شایعات اولیه اخراج کارکنان در آخر هفته در ۶ نوامبر از طریق گزارش وال استریت ژورنال از منابع داخلی منتشر شد.

زاکربرگ می‌گوید که مسئولیت کامل اخراج‌ها را بر عهده می‌گیرد که ناشی از افزایش هزینه‌ها و سقوط اخیر قیمت سهام آن بود.

این مدیرعامل همچنین گفت که سرمایه‌گذاری بیش از حد او در برخی حوزه‌ها، همراه با «رکود اقتصاد کلان، افزایش رقابت و از دست دادن سیگنال تبلیغات» منجر به درآمد کمتر از حد انتظار شده است.

این خبر پس از گزارش‌های حیرت‌آور منتشر شده توسط متا در ۲۶ اکتبر منتشر شد که میلیاردها ضرر در شاخه توسعه متاورس خود را نشان می‌داد. Reality Labs، بخش تحقیق و توسعه متاورس، ۳.۶۷ میلیارد دلار ضرر برای سه ماهه سوم ثبت کرده است.

در همان مدت، این کسب و کار تنها ۲۸۵ میلیون دلار درآمد داشته است که کمترین درآمد آن در بازه زمانی تعیین شده است. این خبر سهامداران شرکت را شگفت زده و نگرانی‌‎هایی را در مورد چشم‌انداز متاورس متا ایجاد کرد.

لازم به ذکر است که متا تنها شرکت بزرگ فناوری نیست که در حال اخراج گسترده است.

پس از اینکه ایلان ماسک توییتر را به مبلغ بیش از ۴۴ میلیارد دلار خرید، این شرکت رسانه‌های اجتماعی نیز شاهد یک سری اخراج بود. گفته می‌شود که اخراج‌ها از ۴ نوامبر آغاز شد و گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این است که ماسک نزدیک به ۵۰ درصد از ۷۵۰۰ نفر نیروی کار شرکت را اخراج خواهد کرد.

در واکنش به این مساله، کارمندان یک شکایت دسته جمعی علیه ماسک به راه انداختند که می‌گوید او قانونی را که اخراج دسته جمعی از شرکت‌های بزرگ را بدون حداقل ۶۰ روز هشدار قبلی محدود می‌کند نادیده گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا