ارز دیجیتال

مخالفت ماینرهای اتریوم با به‌روزرسانی این شبکه؛ کارمزدها نباید کم شود!

برخی از ماینرهای اتریوم مخالف به‌روزرسانی EIP-۱۵۵۹ هستند. در همین راستا برخی از آنها قصد دارند به مدت ۵۱ ساعت نرخ هش را به استخری که مخالف این بروزرسانی است ارجاع ‌دهند.

در حالیکه نرخ کارمزدهای اتریوم به شدت بالا رفته است، این به‌روزرسانی سیستم کنونی محاسبه کارمزد را به یک نرخ ثابت و مکانیسم جدید تغییر می‌دهد.

آپدیت EIP-۱۵۵۹ که در ماه جولای (تیر ۱۴۰۰) اجرا خواهد شد به شدت روی درآمد ماینرها تاثیر خواهد گذاشت. برخی تحلیل‌ها نشان می‌دهد که ماینرهای اتریوم تا ۵۰٪ از درآمدشان را از دست خواهند داد.

برخی از ماینرها برای نشان دادن مخالفت خود قصد دارند در اول آپریل قدرت هش خود را به استخر ۱۵۵۹ ریدایرکت کنند. یکی از این ماینرها با نام مستعار RedPandaMining در توییتی نوشت:

بیایید قدرت هش خود را در اول آپریل به مدت ۵۱ ساعت به https://t.co/6osh2Op6yl ارجاع دهیم.

اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است این استخر قدرت کافی برای ایجاد تغییرات در پروتکل را به دست بیاورد.

یک کاربر یوتیوب به نام مستعار Bits Be Trippin در یک ویدیو این مخالفت را توضیح داده است و ارجاع قدرت هش را به عنوان یک قدرت‌نمایی با هدف مثبت ارزیابی کرده است.

هدف از انجام این کار& حمله به شبکه نیست؛ بلکه نشان‌دهنده آن است که متمرکز کردن قدرت در یک جا امکان‌پذیر است.

این کاربر در صحبت‌هایش توضیح می‌دهد که استخر Ethermine هیچ انگیزه‌ای برای حمله به شبکه با استفاده از قدرت به دست آمده ندارد. او می‌گوید:

اگر انگیزه‌های متفاوتی در اینجا قرار داشت می‌توان شبکه را در موقعیتی قرار داد که یک فرد می‌تواند برای این میزان قدرت هش یک قیمت بالا ارائه دهد، و امکان حمله دو بار خرج کردن و یا حمله سازمان‌دهی مجدد (Reorg) رخ دهد.

 


در ۵ ماه مارس توسعه دهندگان هسته اتریوم اعلام کردند که به‌روز رسانی EIP-۱۵۵۹ در ماه جولای به اجرا درمی‌آید. بسیاری از طرفداران اتریوم از این خبر خوشحال شدند.‌

علاوه بر کاهش کارمزدهای شبکه، این به‌روز رسانی در کاهش عرضه ETH ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم تاثیر گذار است. روز گذشته ویتالیک بوترین خالق این شبکه در یک پادکست تاکید کرد که فرآیند سوزاندن ETH می‌تواند باعث شود که اتریوم بیشتری نسبت به تولید آن سوزانده شود، بنابراین در پی آن روند صعودی قیمت برای این ارز دیجیتال به وجود می‌آید. او گفت:

اگر تقاضا برای اتریوم به اندازه کافی باشد، در این صورت ارز بیشتری نسبت به تولید آن سوزانده می‌شود. اگر عرضه ثابت بیت کوین آن را به به پول تبدیل می‌کند، کاهش عرضه کل اتریوم آن را به جواهر تبدیل نمی‌کند؟

تحلیلی نشان می‌دهد که اگر به‌روز رسانی EIP-۱۵۵۹ در اکتبر ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۰ روی شبکه اجرا میشد حدود یک میلیون ارز دیجیتال ETH سوزانده میشد که این مقدار ۱٪ از کل عرضه در گردش آن است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا