اقتصادی

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد؟

 در حالی روزهای خرداد یکی پس از دیگری می‌گذرد که هنوز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیست؛ بازنشستگانی که تا پیش از عید، نمایندگان مجلس و… هر روز خبر از افزایش حقوق آن‌ها می‌دادند و حالا با وجود آنگه بیش از ۲ماه  و نیم است که از سال جدید می‌گذرد، هنوز افزایش حقوقی برای این قشر اتفاق نیفتاده است. 

اقتصاد آنلاین در پی این موضوع، مساله افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را از این سازمان پیگیری کرد و جویای این مساله شد که پس بالاخره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی افزایش می‌یابد و آیا بالاخره بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر افزایش حقوق باشند یا نه؟

یک منبع آگاه در سازمان تامین اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر مصوبه هیات دولت است. ما منتظر هستیم تا مصوبه هیات دولت در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شود و هنوز مصوبه‌ای در این باره به ما ابلاغ نشده است. 

وی ادامه داد: پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی هفتم اردیبهشت ماه به دولت رفته و ما منتظر مصوبه هیات دولت هستیم. این پیشنهاد مربوط به اجرای ماده ۱۱۱ و ۹۶ است؛ ماده ۱۱۱ در رابطه با حداقل دستمزد و ماده ۹۶ نیز مربوط به سایر سطوح است. اگر هیات دولت با پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی موافقت کند، مقدمات لازم در سازمان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان فراهم است.

اگر افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود، رقم آن چقدر است؟

پیش از عید گفته می‌شد که حقوق بازنشستگان نیز مانند حداقل حقوق کارگران حدود ۵۷درصد افزایش خواهد داشت؛ حقوق سایر بازنشستگان نیز افزایشی ۳۷درصدی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا