بازارهای خارجی

حمله به تاسیسات نفتی عربستان از عوامل صعود بازار

به گزارش رویترز، به دنبال گزارش حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، معاملات آتی نفت خام برنت روز دوشنبه برای نخستین بار از زمان آغاز شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به بیش از ۷۰دلار در هر بشکه افزایش یافت، در حالی که نفت خام آمریکا نیز به بالاترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه در اوایل جلسه معاملاتی آسیا به ۷۱.۳۸دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان آن از تاریخ ۸ژانویه ۲۰۲۰ بوده است. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای ماه آوریل، ۱.۴۷دلار یا ۲.۲درصد افزایش یافت و با قیمت ۶۷.۵۶دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. همچنین معاملات آتی نفت آمریکا با سررسید کوتاه مدت به ۶۷.۹۸دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان آن از اکتبر ۲۰۱۸ است.

بازار سهام آسیا نیز پس از تصویب لایحه بسته محرک ۱.۹تریلیون دلاری توسط سنای آمریکا رشد کرد، در حالی که داده‌های اقتصادی مثبت ایالات متحده و چین به خوبی نشان‌دهنده بازگشت اقتصاد جهانی است.

از سویی ، پس از آنکه اعضای اوپک تصمیم گرفتند که کاهش تولید را در ماه آوریل تا حد زیادی بدون تغییر حفظ کنند، قیمت‌های برنت و وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت.

BrentvsWTI

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا