ارز دیجیتال

سهام شرکت مایکرواستراتژی طی ۱۷ روز ۵۰٪ کاهش یافت

اطلاعات نشان می‌دهد که هیجان پیرامون بیت کوین فراتر از قیمت آن رسیده است، به طوری که MSTR (سهام شرکت مایکرواستراتژی) طی ۱۷ روز از ۱۳۰۰ به ۶۲۹ دلار رسیده است.

اصلاح قیمت بیت کوین نه تنها به ضرر هودلرها بوده است، بلکه به روش‌های مختلفی به بزرگترین بازیگران این عرصه آسیب رسانده است.

اطلاعات بازار در تاریخ ۵ مارس نشان داده است که شرکت مایکرواستراتژی که بیش از ۹۱,۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارد، طی ۳ هفته شاهد سقوط قیمت سهام خود و نصف شدن ارزش آن بوده است.

ادامه خرید بیت کوین توسط MicroStrategy

روزی که شرکت MicroStrategy تایید کرد که ۲۱۰ بیت کوین دیگر به ارزش ۱۰ میلیون دلار به دارایی‌های خود افزوده است، سهام این شرکت به کف قیمت ۶۲۸ دلار رسید. MSTR در ماه فوریه به اوج قیمت ۱۳۰۰ دلار رسیده بود.

نمودار سهام شرکت MicroStrategy (قرمز) و قیمت بیت کوین (آبی)
نمودار سهام شرکت MicroStrategy (قرمز) و قیمت بیت کوین (آبی)

از همان ابتدا در ماه آگوست که شرکت مایکرواستراتژی بیت کوین را به ترازنامه مالی خود افزود، تاثیر کلی این اقدام بر MSTR متفاوت بوده است. قبل از این اقدام، سهام شرکت به سختی به بالاتر از ۱۰۰ دلار رسیده بود.

آنتونی پامپلیانو هم‌بنیانگذار شرکت Morgan Creek Digital در خصوص خرید آخر مایکرواستراتژی گفت:

آنها اکنون ۹۱,۰۶۴ بیت کوین در ترازنامه مالی خود در اختیار دارند.

آرتور هایس: احیای اوراق قرضه می‌تواند به خروج سرمایه‌گذاران از بیت کوین بیانجامد

اقدام شرکت مایکرواستراتژی می‌تواند تاثیراتی فراتر از کوتاه‌مدت داشته باشد، زیرا روند صعودی بیت کوین توسط موانع اقتصاد کلان به چالش کشیده شده است.

از نظر آرتور هایس مدیرعامل سابق بیتمکس، سیاست بانک مرکزی در شرایط حاد می‌تواند منجر به خروج سرمایه از عرصه ارزهای دیجیتال شود.

هایس بیان کرد که دلیل این موضوع آن است که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را افزایش دهد و سرمایه‌گذاران این عرصه را با مشکل مواجه کند یا نرخ بهره را به پایین‌ترین حد برساند تا نوسان زیادی ایجاد شود.

وی در این خصوص گفت:

من مدل مشخصی برای تخمین نسبت بین این دو شرایط در اختیار ندارم، اما در شرایط بالا بودن نرخ بهره، اگر نقدینگی جهانی بتواند منجر به کسب سود خوبی از اوراق قرضه دولتی شود، شاهد خروج سرمایه از بیت کوین و ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

اگر چنین شرایطی در آینده رخ دهد، بیت کوین به ویژگی‌های فناوری و تکنولوژیکی خود بیشتر متکی خواهد شد. هایس معتقد است که این موضوع بدون وجود سرمایه کلان در این حوزه نمی‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفته است:

مقدار ارزش فناوری بیت کوین را نمی‌توانم تخمین بزنم. اما کمتر از قیمت کنونی بیت کوین است.

سرمایه‌گذاران به منظور مقابله با این ریسک باید از پتانسیل بیت کوین و نرخ نوسان آینده بهره ببرند.

مایکل سیلور مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی اعلام کرده است که با صرف ۱۰ میلیون دلار، ۲۰۵ بیت کوین دیگر با میانگین قیمت ۴۸,۸۸۸ دلار خریداری کرده است. این خرید، تعداد بیت کوین‌های MicroStrategy را به تعداد ۹۱,۰۶۴ بیت کوین به ارزش ۴.۳ میلیارد دلار رسانده است. هزینه خریداری کل این بیت کوین‌ها ۲.۱۹۶ میلیارد دلار با میانگین قیمت ۲۴,۱۱۹ دلار بوده است.

خرید روز پنج‌شنبه با افزایش تنش‌ها در بازار مصادف شده است، به طوری که جروم پاول رییس فدرال رزرو بیان کرده است بانکدارها فکر نمی‌کنند که شرایط کنونی به مداخله بیشتری نیاز داشته باشد. سود حاصل از اوراق قرضه طی هفته گذشته در روند صعودی منسجم و خوبی قرار داشته است. این موضوع گویای بازیابی اوراق قرضه از رکورد است و انتظار می‌رود تورم در پیش باشد.

تنش‌های وال استریت به نظر می‌رسد که تاثیراتی بر روی بیت کوین گذاشته باشد، اما گویا MicroStrategy به مسیر قبلی خود ادامه می‌دهد. خرید روز پنج‌شنبه عمدتا نمادین بوده است، اما موضوع مهم‌تر این است که MicroStrategy علیرغم کاهش ارزش ۵۰ درصدی سهام خود نسبت به ماه فوریه، هنوز بیت کوین‌های خود را نفروخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا